Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Turecki Otokar na Transexpo 2016 zapowiada ekspansję w Polsce (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-10-13 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Turecki Otokar na Transexpo 2016 zapowiada ekspansję w Polsce (zdjęcia)
Przegubowy Otokar Kent CFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Turecki Otokar dotąd nie miał zbyt wielu klientów w Polsce. Jednak wraz z coraz większą aktywnością w Europie, producent chce być silniej obecny także w naszym kraju. Dlatego pokazał w Kielcach kilka ciekawych modeli autobusów przeznaczonych do ruchu w miastach.

Najciekawszym modelem prezentowanym na targach Transexpo w Kielcach był niskopodłogowy, przegubowy Kent C o długości 18,75 m. Jest to najdłuższy pojazd w ofercie tureckiego producenta. Zabudowano w nim 370-konną jednostkę napędową DAF MX-11 zblokowaną z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. W przestrzeni pomiędzy pierwszymi a drugimi i naprzeciwko trzecich drzwi znalazło się naprawdę sporo miejsca dla pasażerów stojących, przez co pojazd jest bardzo przestronny. Trzeba jednak pamiętać, że układ siedzeń w dużej mierze zależy od zamawiających. Materiały wykończeniowe wykorzystane do budowy Kenta C są naprawdę przyzwoite, trudno przyczepić się też do jakości ich montażu. Design przestrzeni pasażerskiej Otokara przypomina nieco tańsze produkty Mercedesa z serii Conecto. Zresztą, zarówno Conecto jak i Kent, produkowane są w Turcji. Autobus oferowany jest w wariancie dieslowskim. Przegubowiec nie znalazł do tej pory nabywcy w Polsce.

Midibusy w ofercie Otokara

Drugim z pojazdów Otokara był trzydrzwiowy Kent C 10.8. To jeden z kilku pojazdów tej wielkości pokazanych na targach (obok Iveco Crossway’a 10.8 LE i zupełnie nowego Solarisa Urbino 10,5). Rynek na tego typu pojazdy pojawia się głównie we Francji i Włoszech i to właśnie do klienta z tego pierwszego kraju przeznaczony był prezentowany w Kielcach, niezwykle ładnie wykończony pojazd. Jego sercem był bardzo mocny jak na tą wielkość autobusu 280-konny silnik amerykańskiej firmy Cummins, zblokowany ze skrzynią biegów Voitha. Różnorodność stosowanych napędów przegubowego Kenta C i jego brata w wersji midi pozwala zwrócić uwagę na pakiet silników rożnych producentów, z których korzysta producent. Oczywiście, oferta dobierana jest pod każdy przetarg indywidualnie. Uzupełnieniem oferty Otokara na Transexpo w zakresie pojazdów dla komunikacji miejskiej był trzeci pojazd – 10,8-metrowy, niskowejściowy model Vectio LE.

Przemyśl i Tarnów już ma Otokary

Otokar otrzymuje coraz więcej zamówień z Europy Zachodniej. Firma dostarczyła swoje pojazdy do miast we Włoszech, Francji, otrzymała także pierwsze zamówienie z Niemiec. Po aktywnej obecności w Kielcach tureckiej marki można spodziewać się także większej jej aktywności w przetargach na rynku polskim.

– Nasze autobusy miejskie udało się dotąd sprzedać w dwóch miastach: Tarnowie i Przemyślu. W tym pierwszym mieście jeździ 19 naszych 12-metrowych niskopodłogowych autobusów Kent, w Przemyślu eksploatowane są midibusy Vectio 250 L. Najstarsze z tych pojazdów jeżdżą już 6 lat i nie ma z nimi problemów, są wręcz bardzo chwalone, także przez pasażerów, m.in. za bardzo wydajną klimatyzację. Cały czas interesujemy się polskim rynkiem i będziemy na nim bardzo aktywni – mówił podczas konferencji prasowej Tomasz Talarek, prezes Bus Trans Technik, reprezentującej Otokara w Polsce.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Przetarg na tunel średnicowy jednak w listopadzie

Przestrzeń

Łódź: Przetarg na tunel średnicowy jednak w listopadzie

Roman Czubiński 13 października 2016

Otokar: Autobusy z atestem

Komunikacja

Otokar: Autobusy z atestem

Martyn Janduła 25 kwietnia 2016

Nowy autobus od Otokara

Komunikacja

Nowy autobus od Otokara

Martyn Janduła 23 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS