W najbliższym czasie PKP SA planują ogłosić przetarg na przebudowę dworca w Pruszkowie. – Budynek dworca zostanie przywrócony do pierwotnego, zabytkowego wyglądu – zapowiada Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.
Od zeszłego roku przygotowywana jest dokumentacja do przebudowy dworca kolejowego w Pruszkowie. – Zakończone zostały prace projektowe. Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych – informuje Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.
Kolej nie informuje, kiedy dokładnie ruszy przetarg. Zgodnie z zapowiedziami z lutego na dniach powinno wystartować postępowanie na zarządzanie budowlanym procesem inwestycyjnym i pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego o szacowanej wartości 130,9 mln zł netto. – Zakończenie inwestycji planowane jest na 2018 r. – podaje Grzelak. Przebudowa powinna więc choć częściowo zbiec się w czasie z modernizacją linii 447 do Grodziska Mazowieckiego, w czasie której ruch pociągów podmiejskich będzie całkowicie wstrzymany. Umowę na realizację tych prac
podpisano 3 kwietnia.
Roboty na pruszkowskim dworcu mają mieć charakter kompleksowy. – Budynek dworca zostanie przywrócony do pierwotnego, zabytkowego wyglądu. Zakres prac obejmie m.in. roboty wyburzeniowe, ziemne, konstrukcyjne, budowlane i instalacyjne. Inwestycja będzie realizowana pod okiem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – mówi Aleksandra Grzelak.
Dworzec w Pruszkowie, leżący przy linii kolejowej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, powstał w 1924 r. Reprezentuje styl dworkowy z silnymi nawiązaniami do renesansu. Architektem obiektu jest Romuald Miller. W 2008 r. został wpisany na listę zabytków. Obiekt składa się z trzech części: trójkondygnacyjnych ryzalitów bocznych połączonych parterową częścią środkową (z użytkowym poddaszem). Wysokie części kryte są czterospadowym dachem, a niska – dwuspadowym. Hol dla obsługi pasażerów jest umieszczony na osi budynku.