Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Trwają przygotowania do przetargu na przebudowę dworca w Pruszkowie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-04 14:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trwają przygotowania do przetargu na przebudowę dworca w Pruszkowie
fot. Martyn Janduła
W najbliższym czasie PKP SA planują ogłosić przetarg na przebudowę dworca w Pruszkowie. – Budynek dworca zostanie przywrócony do pierwotnego, zabytkowego wyglądu – zapowiada Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.

Od zeszłego roku przygotowywana jest dokumentacja do przebudowy dworca kolejowego w Pruszkowie. – Zakończone zostały prace projektowe. Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy prac budowlanych – informuje Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.

Kolej nie informuje, kiedy dokładnie ruszy przetarg. Zgodnie z zapowiedziami z lutego na dniach powinno wystartować postępowanie na zarządzanie budowlanym procesem inwestycyjnym i pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego o szacowanej wartości 130,9 mln zł netto.  – Zakończenie inwestycji planowane jest na 2018 r. – podaje Grzelak. Przebudowa powinna więc choć częściowo zbiec się w czasie z modernizacją linii 447 do Grodziska Mazowieckiego, w czasie której ruch pociągów podmiejskich będzie całkowicie wstrzymany. Umowę na realizację tych prac podpisano 3 kwietnia.

Roboty na pruszkowskim dworcu mają mieć charakter kompleksowy. – Budynek dworca zostanie przywrócony do pierwotnego, zabytkowego wyglądu. Zakres prac obejmie m.in. roboty wyburzeniowe, ziemne, konstrukcyjne, budowlane i instalacyjne. Inwestycja będzie realizowana pod okiem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – mówi Aleksandra Grzelak.

Dworzec w Pruszkowie, leżący przy linii kolejowej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, powstał w 1924 r. Reprezentuje styl dworkowy z silnymi nawiązaniami do renesansu. Architektem obiektu jest Romuald Miller. W 2008 r. został wpisany na listę zabytków. Obiekt składa się z trzech części: trójkondygnacyjnych ryzalitów bocznych połączonych parterową częścią środkową (z użytkowym poddaszem). Wysokie części kryte są czterospadowym dachem, a niska – dwuspadowym. Hol dla obsługi pasażerów jest umieszczony na osi budynku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dworce bez zakazu handlu w niedzielę? Kanapka prawem pasażera?

Prawo & Finanse

Dworce bez zakazu handlu w niedzielę? Kanapka prawem pasażera?

Jakub Dybalski 28 marca 2017

Olsztyński dworzec będzie o połowę mniejszy

Przestrzeń

Olsztyński dworzec będzie o połowę mniejszy

Martyn Janduła 01 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS