Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
znaki i tablice kierunkowe mat. OMG-G-S
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Trójmiasto integruje się wspólną informacją na węzłach
Zarząd trójmiejskiego obszaru metropolitalnego przyjął jednolite, wspólne standardy wizualne i funkcjonalne dla budowanych i modernizowanych węzłów przesiadkowych. Zasady obejmują m.in. tzw. małą architekturę i oznakowania.

O tym, jak ważną rolę odgrywają przyjazne, funkcjonalne i dobrze oznakowane węzły przesiadkowe nikogo przekonywać nie trzeba. Istotnym elementem jest spójna informacja pasażerska – podróżni powinni intuicyjnie poruszać się w obrębie węzła integracyjnego, niezależnie w jakim mieście czy gminie dany węzeł jest usytuowany.

Z takiego założenia wyszedł Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot, który 10 kwietnia przyjął jednogłośnie wspólne standardy wizualne i funkcjonalne w zakresie zagospodarowania przestrzeni publicznej budowanych i modernizowanych węzłów integracyjnych. Zarekomendowano ich stosowanie wszystkim członkom stowarzyszenia.

W przyjętym dokumencie znajdują się projekty graficzne dotyczące oznakowania na terenie węzła integracyjnego, z uwzględnieniem logo obszaru metropolitalnego, a także wskazówki, zalecenia, wzory obejmujące elementy infrastruktury oraz małej architektury. Dla poszczególnych rodzajów środków transportu przydzielono różne barwy.






Dokument odnosi się nie tylko do rozwiązań funkcjonalnych, ale także do technologii i konstrukcji. W przypadku infrastruktury i małej architektury nacisk jest położony na rozwiązania uniwersalne, modułowe, które nie generują wysokich kosztów, ale są jednocześnie bardzo dobre jakościowo i estetyczne. Poruszane są także kwestie związane z dostępnością dla osób niepełnosprawnych.

W sumie na terenie obszaru metropolitalnego realizowanych jest 19 projektów związanych z węzłami integracyjnymi. Takie obiekty mają zostać zrealizowane w lokalizacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Rębiechowo, Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny, Gołubie na terenie gminy Stężyca, Kartuzy, Gościcino, Nowy Dwór Gdański, Pruszcz Gdański, Cieplewo, Pszczółki, Puck, Reda, Wejherowo Kwiatowa, Rumia, Sierakowice, Somonino, Sopot Kamienny Potok, Tczew, Władysławowo, Jastarnia, Żukowo.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź. Miasto, które brakujący rynek zastępuje woonerfami

Przestrzeń

Łódź. Miasto, które brakujący rynek zastępuje woonerfami

Jakub Dybalski 14 kwietnia 2017

Lublin przygotuje projekty węzłów przesiadkowych i przystanków

Przestrzeń

Lublin przygotuje projekty węzłów przesiadkowych i przystanków

Witold Urbanowicz 11 kwietnia 2017

Pobiedziska z węzłami przesiadkowymi

Przestrzeń

Pobiedziska z węzłami przesiadkowymi

Witold Urbanowicz 13 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS