Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje wracają do Luksemburga. Pojazdy dostarczy CAF

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2015-05-20 13:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje wracają do Luksemburga. Pojazdy dostarczy CAF
Panorama Luksemburgafot. Francisco Anzola, lic. CC-BY-SA 2.0 WIkimedia commons
Projekt utworzenia linii tramwajowej w Luksemburgu wchodzi w kolejną ważną fazę. Wybrano właśnie dostawcę pojazdów, które obsłużą linię. Kontrakt wart 83 mln euro przyznano firmie CAF.

Producent dostarczy łącznie 21 niskopodłogowych tramwajów. Przetargiem było zainteresowanych siedmiu producentów, spośród których trzech ostatecznie złożyło swoje oferty: Alstom, CAF oraz Stadler. Firma Luxtram – podmiot odpowiedzialny za budowę i wdrożenie projektu uruchomienia połączeń tramwajowych w Luksemburgu ogłosiła, że CAF otrzymał najlepszy wynik zarówno w części technicznej przetargu, jak i w tej dotyczącej kosztów obsługi, utrzymania i zużycia energii. Przed zamawiającym i producentem jeszcze ostateczne negocjacje, ale wiele wskazuje na to, że Luxtram podpisze umowę z hiszpańską firmą.

Każdy pojazd będzie w stanie pomieścić do 450 pasażerów. Pierwsze tramwaje mają zostać dostarczone z początkiem roku 2017. Pierwszy odcinek linii będzie miał 6,4 km długości i połączy główną stację kolejową miasta i Place de l'Étoile w centrum z ośrodkiem wystawienniczym LuxExpo w dzielnicy Kirchberg. Według ostatnich założeń, ten odcinek linii ma być otwarty w roku 2017. Linia ma być sukcesywnie wydłużana – w kierunku północnym do dzielnicy Cloche d'Or oraz na wschód – do lotniska Findel. Jeżeli uda się zrealizować projekt, wówczas linia będzie miała łącznie 16 km długości.

Całkowity budżet pierwszego etapu budowy linii jest w tej chwili szacowany na 230,5 mln euro, z czego dwie trzecie tych środków ma zapewnić rząd Luksemburga, natomiast jedną trzecią – władze miasta. Na pierwszym odcinku linii będzie 14 przystanków.

Luksemburg już w przeszłości miał system tramwajowy. Uruchomiono go w roku 1875. W swoim kulminacyjnym momencie miał 31 km długości. Ostatni tramwaj przejechał ulicami Luksemburga w roku 1964. Pojazdy szynowe zostały zastąpione siecią miejskich autobusów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Renesans tramwajów w Europie

Przestrzeń

Renesans tramwajów w Europie

Jakub Dybalski 12 września 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS