Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-08-28 10:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny
Tramwaje Warszawskie - siedzibafot. Adrian Grycuk, lic. CC 3.0 PL
Po dość skomplikowanym przetargu Tramwaje Warszawskie wreszcie podpisały umowę na dostawę sześciu pojazdów technicznych i dwóch przyczep. Dostarczy je firma ZPS ze Stargardu Szczecińskiego. Ma na to piętnaście miesięcy.

Przetarg rozpisany w maju był o tyle istotny, że do tej pory warszawska spółka w pracach technicznych korzystała z przerobionych tramwajów, które wcześniej woziły pasażerów. Wiekowe pojazdy często się psuły, był problem ze znalezieniem do nich części zamiennych. Dlatego zdecydowano o zakupie nowych pojazdów przeznaczonych wyłącznie do obsługi technicznej sieci tramwajowej.

W przetargu, w którym o wyborze oferty w całości decydowała cena, wystartowała spółka ZPS, która zajmuje się produkcją i naprawą maszyn do utrzymania kolejowej i tramwajowej sieci trakcyjnej, a także poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski. Obie spółki przedstawiły oferty mieszczące się w zakładanym budżecie, ale ZPS zaproponowało pojazdy za nieco mniej niż 21,7 mln zł, podczas gdy Cegielski zażądał 23,2 mln zł. Oferta Cegielskiego została zresztą wykluczona, co spowodowało złożenie odwołania. Przed tygodniem Krajowa Izba Odwoławcza nie uznała jednak wątpliwości poznańskiego producenta.

Podpisanie umowy oznacza, że do Warszawy, do końca przyszłego roku trafi sześć dwukierunkowych pojazdów, wyposażonych w pługi, dzięki którym będzie można odśnieżać tory, a także dwa wagony doczepne, które będzie można przyłączyć do dowolnego składu. Ich podstawowym celem jest obsługa, naprawa, utrzymanie infrastruktury torowej, łącznie z odśnieżaniem torowisk, przewozem i zasilaniem specjalistycznego sprzętu, transportem ładunków oraz niezbędnej załogi. Jeden z wagonów doczepnych ma być przygotowany do przewożenia materiałów sypkich. Drugi ma z kolei mieć możliwość przewożenia elementów budowy sieci, w tym szyn o długości 18 m.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kto dostarczy tabor techniczny dla Tramwajów Warszawskich?

Komunikacja

Kto dostarczy tabor techniczny dla Tramwajów Warszawskich?

Witold Urbanowicz 10 lipca 2014

Pierwszy Jazz już w Warszawie

Komunikacja

Pierwszy Jazz już w Warszawie

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2014

Warszawa: Tramwaje dwukierunkowe z Ronda Daszyńskiego na Młociny

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje dwukierunkowe z Ronda Daszyńskiego na Młociny

Witold Urbanowicz 11 czerwca 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS