Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Tramwaje spowolnią ruch. Tempo 30 potrzebne i konieczne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn: Tramwaje spowolnią ruch. Tempo 30 potrzebne i konieczne
fot. MJ
Dzięki tramwajom olsztyńscy piesi i rowerzyści zyskali sporo przyjaznego miejsca. Zredukowano liczbę pasów dla samochodów, poszerzono chodnik, wytyczono ścieżki rowerowe, a także zastosowano przystanki wiedeńskie z wyniesionym asfaltem. To znak, że miasto poważnie myśli nad wprowadzeniem specjalnej strefy, w której to górę mają piesi, a nie kierowcy. Trwają teraz analizy, gdzie strefa Tempo 30 powinna być wprowadzona. O zmianach opowiada Piotr Grzymowicz, prezydent miasta.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Na jakim etapie jest wprowadzanie strefy Tempo 30 w Śródmieściu? Pojawiało się wiele negatywnych reakcji w tej sprawie, zwłaszcza od lokalnych przedsiębiorców, którzy boją się konsekwencji tej strefy, zwłaszcza gdy obejmie ona starówkę.

Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna:
Wprowadzenie takiej strefy jest bardzo potrzebne i konieczne, a przynajmniej dzisiaj, w takim zakresie, w jakim już została wprowadzona na ulicy Piłsudskiego przy okazji tramwajów. Mamy przecież przystanki wiedeńskie wyniesione. Przy planowanej częstotliwości komunikacji publicznej, zarówno autobusów korzystających z trambuspasów, jak i tramwajów, praktycznie będzie należało co chwilę się zatrzymać przed wjazdem na przystanek wiedeński, żeby przepuścić wsiadających, jak i wysiadających mieszkańców. W związku z tym nie można tam wprowadzić innego tempa, jak właśnie 30.

Gdzie w takim razie miasto planuje rozszerzyć tę strefę?

Co do rozszerzenia tempa 30 na Śródmieście, to przygotowujemy teraz analizy, które miałyby nam dać odpowiedź, które ewentualnie jeszcze inne ulice należałoby tą strefą objąć.

Kiedy można wstępnie spodziewać się wyników tej analizy?


Chcemy już w styczniu taki materiał posiadać. W tej chwili nad nim pracujemy. Gdy będziemy go mieć, to wtedy zaprosimy również mieszkańców do konsultacji, a potem także do ewentualnych ostatecznych wyborów, których będziemy dokonywać.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Przestrzeń

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Redakcja/inf. pras. 09 września 2023

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Komunikacja

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Przemysław Farsewicz 09 września 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Przestrzeń

Dworzec Stalowa Wola Rozwadów przeszedł metamorfozę [zdjęcia]

Redakcja/inf. pras. 09 września 2023

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Komunikacja

Japonia otwiera po 75 latach nowy system tramwajowy

Przemysław Farsewicz 09 września 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5