Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Śląskie: Widać efekty modernizacji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-12-22 11:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie: Widać efekty modernizacji
fot. Rafał Wójcik
Tramwaje Śląskie przeprowadzają pierwszy od lat duży inwestycyjny w infrastrukturę i tabor. – To gigantyczne przedsięwzięcie, które znacznie zmieniło nasz wizerunek. Naprawdę w każdym środowisku, w którym się spotykamy, pasażerowie i mieszkańcy dostrzegają zmianę – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Tramwaje Śląskie realizują teraz – dzięki funduszom unijnym – duży projekt inwestycyjny, obejmujący zarówno infrastrukturę i tabor. To pierwsza od lat większa modernizacja systemu tramwajowego na Śląsku i w Zagłębiu. Zdaniem przedstawicieli przewoźnika efekty już teraz są bardzo widoczne. – To gigantyczne przedsięwzięcie, które znacznie zmieniło nasz wizerunek. Przez ileś lat w tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu mało się działo. Jednak samorządowcy, którzy są decydentami, zdecydowali o tym, żeby tramwaj był takim znaczącym środkiem komunikacji publicznej. Wydaje się, że odbiór społeczny świadczy o tym, że nie popełnili błędu, a nawet wręcz przeciwnie – naprawdę w każdym środowisku, w którym się spotykamy, pasażerowie i mieszkańcy dostrzegają zmianę. Mało tego – bardzo sobie cenią to, że takie zmiany następują – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Projekt realizowany z funduszy unijnych obejmuje m.in. modernizację ok. 46 km toru pojedynczego. Remonty infrastruktury skoncentrowane były w Chorzowie, Zabrzu, Bytomiu, Rudzie Śląskiej, Katowicach i Sosnowcu. Prace podzielono na trzy ciągi: Katowice Brynów – Chorzów – Bytom (7 zadań infrastrukturalnych, 10,59 km zmodernizowanych tras), Sosnowiec Zagórze – Katowice – Chorzów – Świętochłowice – Bytom (14 zadań infrastrukturalnych, 28,58 km zmodernizowanych tras) i Bytom – Ruda Śląska – Zabrze (6 zadań infrastrukturalnych, 6,77 km zmodernizowanych tras). W ramach jednego z zadań odtworzono w wersji dwutorowej trasę tramwajową z Bytomia do Świętochłowic wzdłuż Łagiewnickiej i Świętochłowickiej. Ruch zawieszono tam sześć lat wcześniej.

Zakupiono również 30 nowych tramwajów niskopodłogowych – w tym roku pasażerów zaczęły wozić pierwsze Twisty, wyprodukowane przez Pesę. W przyszłym roku natomiast przyjechać ma 12 częściowo niskopodłogowych tramwajów, których zakup był możliwy dzięki oszczędnościom z przetargów. Oprócz tego projekt obejmuje modernizację 75 wagonów typu 105N.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5