Tramwaje Śląskie ogłosiły drugi już przetarg na wykonanie i dostawę niskiego członu do tramwajów typu PtB, które pierwotnie jeździły we Frankfurcie nad Menem. Poprzednie zamówienie, zlecone w zeszłym roku, nie doszło do skutku. – Wykonawca nie zrealizował zadania w terminie określonym w umowie, w związku z czym Tramwaje Śląskie odstąpiły od umowy – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Ogłoszony przez Tramwaje Śląskie przetarg obejmuje wykonanie i dostawę członu środkowego z niską podłogą do dwukierunkowego wagonu typu Ptb zgodnie z posiadaną przez spółkę dokumentacją. Efektem przebudowy będzie zmodernizowany, trójczłonowy wagon jednokierunkowy z niskopodłogowym członem środkowym z podłogą na poziomie 350 mm i pochylnią dla niepełnosprawnych oraz członami skrajnymi wysokopodłogowymi, w których podłoga znajduje się na wysokości 960 mm nad poziomem główki szyny.
Warunki przetargu przewidują możliwość wykorzystania opcji, uwzględniającej dostawę kolejnych dziewięciu członów w latach 2016-2018. Jeśli przewoźnik się na nią zdecyduje, w tym roku miałyby zostać dostarczone maksymalnie dwa człony środkowe, w przyszłym trzy, a w 2018 r. – cztery.
Termin składania ofert mija 1 kwietnia. O wyborze zadecyduje przede wszystkim cena (92%). Pozostałe punkty można otrzymać za skrócenie czasu realizacji zamówienia. Zgodnie z warunkami przetargu zamówienie powinno zostać wykonane w ciągu 18 tygodni od momentu podpisania umowy.
Tramwaje Śląskie prowadziły
podobny przetarg już w zeszłym roku. Wybrano nawet wykonawcę, firmę Protram, która jednak nie wywiązała się z zadania. – Wykonawca nie zrealizował zadania w terminie określonym w umowie i to jest powód, dla którego Tramwaje Śląskie odstąpiły od umowy, zgodnie z przyjętymi w umowie zapisami. W związku z tym ogłosiliśmy nowy przetarg – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Pierwszy tramwaj ma zostać zrealizowany w tym roku. Jednocześnie Tramwaje Śląskie we własnym zakresie dostosowują resztę pojazdu. – Nasz zakład wewnętrzny modernizuje człony skrajne. Obecnie trwają prace przy zabudowie elementów wyposażenia mechanicznego i elektrycznego. Planowany termin zakończenia prac to koniec października bieżącego roku – wyjaśnia Zowada.
Tramwaje Śląskie eksploatują w sumie 14 wagonów typu Pt. Zostały one wyprodukowane w latach 1972-73 i jeździł we Frankfurcie nad Menem. Wagony Ptb to zmodernizowana jeszcze we Frankfurcie wersja wozów Pt.