Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Śląskie: Poniemieckie wagony PtB z niską podłogą. Drugie podejście

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaje Śląskie: Poniemieckie wagony PtB z niską podłogą. Drugie podejście
fot. Tramwaje Śląskie
Tramwaje Śląskie ogłosiły drugi już przetarg na wykonanie i dostawę niskiego członu do tramwajów typu PtB, które pierwotnie jeździły we Frankfurcie nad Menem. Poprzednie zamówienie, zlecone w zeszłym roku, nie doszło do skutku. – Wykonawca nie zrealizował zadania w terminie określonym w umowie, w związku z czym Tramwaje Śląskie odstąpiły od umowy – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Ogłoszony przez Tramwaje Śląskie przetarg obejmuje wykonanie i dostawę członu środkowego z niską podłogą do dwukierunkowego wagonu typu Ptb zgodnie z posiadaną przez spółkę dokumentacją. Efektem przebudowy będzie zmodernizowany, trójczłonowy wagon jednokierunkowy z niskopodłogowym członem środkowym z podłogą na poziomie 350 mm i pochylnią dla niepełnosprawnych oraz członami skrajnymi wysokopodłogowymi, w których podłoga znajduje się na wysokości 960 mm nad poziomem główki szyny.

Warunki przetargu przewidują możliwość wykorzystania opcji, uwzględniającej dostawę kolejnych dziewięciu członów w latach 2016-2018. Jeśli przewoźnik się na nią zdecyduje, w tym roku miałyby zostać dostarczone maksymalnie dwa człony środkowe, w przyszłym trzy, a w 2018 r. – cztery.

Termin składania ofert mija 1 kwietnia. O wyborze zadecyduje przede wszystkim cena (92%). Pozostałe punkty można otrzymać za skrócenie czasu realizacji zamówienia. Zgodnie z warunkami przetargu zamówienie powinno zostać wykonane w ciągu 18 tygodni od momentu podpisania umowy.

Tramwaje Śląskie prowadziły podobny przetarg już w zeszłym roku. Wybrano nawet wykonawcę, firmę Protram, która jednak nie wywiązała się z zadania. – Wykonawca nie zrealizował zadania w terminie określonym w umowie i to jest powód, dla którego Tramwaje Śląskie odstąpiły od umowy, zgodnie z przyjętymi w umowie zapisami. W związku z tym ogłosiliśmy nowy przetarg – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Pierwszy tramwaj ma zostać zrealizowany w tym roku. Jednocześnie Tramwaje Śląskie we własnym zakresie dostosowują resztę pojazdu. – Nasz zakład wewnętrzny modernizuje człony skrajne. Obecnie trwają prace przy zabudowie elementów wyposażenia mechanicznego i elektrycznego. Planowany termin zakończenia prac to koniec października bieżącego roku – wyjaśnia Zowada.

Tramwaje Śląskie eksploatują w sumie 14 wagonów typu Pt. Zostały one wyprodukowane w latach 1972-73 i jeździł we Frankfurcie nad Menem. Wagony Ptb to zmodernizowana jeszcze we Frankfurcie wersja wozów Pt.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5