Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie korygują: Jednak mniej niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-08-07 12:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie korygują: Jednak mniej niskiej podłogi
fot. Łukasz Malinowski
Jak się okazuje, jednoczłonowe tramwaje zamawiane w ramach nowego przetargu Tramwajów Śląskich, mogą mieć mniej niskiej podłogi. Spółka poprawiła właśnie opis przedmiotu zamówienia, zmniejszając wymagany udział niskiej podłogi z 30% do 20%, wyjaśniając to oczywistą omyłka pisarską.

Pod koniec lipca Tramwaje Śląskie ogłosiły dwa przetargi na zakup do 55 nowych tramwajów. Pierwsze z postępowań zakłada dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych, wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów. Dostawa obejmuje osiem wagonów jednokierunkowych oraz dwa wagony dwukierunkowe. Ponadto przewidziano opcję w postaci dostaw do pięciu sztuk tramwajów jednokierunkowych. Przedmiotem drugiego przetargu jest dostawa 27 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych tramwajów jednokierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, o długości mieszczącej się w przedziale 22-25 m oraz 8 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych tramwajów jednokierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, o długości mieszczącej się w przedziale 30-32 m. Zamówienie zawiera też prawo opcji w postaci dostaw do 5 sztuk nowych wagonów tramwajów 25-metrowych bez pakietu naprawczego i sprzętu specjalistycznego.

Ciekawy jest ten pierwszy przetarg – to kolejne zamówienie w kraju na częściowo niskopodłogowe tramwaje jednoczłonowe. Poprzednie, na trzy pojazdy, złożył Elbląg. Postępowanie wygrał Modertrans, który był jedynym podmiotem startującym w tamtym przetargu.

Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, opublikowanym przez Tramwaje Śląskie, udział niskiej podłogi w pojazdach jednoczłonowych miał wynieść nie mniej niż 30% długości podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu. Inaczej warunki sformułował Elbląg, który określił, że udział części niskopodłogowej powinien wynosić co najmniej 30% w stosunku do powierzchni dla osób stojących.

W sprzeczności z opisem przedmiotu zamówienia Tramwajów Śląskich stały jednak kryteria oceny. Jednym z kryteriów jest bowiem niska podłoga. Ocenie podlegać miała długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu powyżej 20% długości podłogi całego przedziału pasażerskiego, czyli wartość niższa niż w specyfikacji zamówienia.

Okazuje się, że prawidłowa jest ta niższa wartość, wynosząca 20%. – Wskazana rozbieżność wynika z omyłki pisarskiej w opisie przedmiotu zamówienia, gdzie również powinno być 20% długości podłogi – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Spółka już skorygowała dokumentację.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Stare N-ki znikną z linii tramwajowej 38 w Bytomiu?

Komunikacja

Stare N-ki znikną z linii tramwajowej 38 w Bytomiu?

Witold Urbanowicz 08 sierpnia 2017

Bytom: Na Katowickiej powstanie drugi tor tramwajowy

Przestrzeń

Bytom: Na Katowickiej powstanie drugi tor tramwajowy

Witold Urbanowicz 07 sierpnia 2017

Torowiska tramwajowe w Bytomiu i Zabrzu do remontu

Przestrzeń

Torowiska tramwajowe w Bytomiu i Zabrzu do remontu

Witold Urbanowicz 31 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS