Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie korygują: Jednak mniej niskiej podłogi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Tramwaje Śląskie korygują: Jednak mniej niskiej podłogi
fot. Łukasz Malinowski
Jak się okazuje, jednoczłonowe tramwaje zamawiane w ramach nowego przetargu Tramwajów Śląskich, mogą mieć mniej niskiej podłogi. Spółka poprawiła właśnie opis przedmiotu zamówienia, zmniejszając wymagany udział niskiej podłogi z 30% do 20%, wyjaśniając to oczywistą omyłka pisarską.

Pod koniec lipca Tramwaje Śląskie ogłosiły dwa przetargi na zakup do 55 nowych tramwajów. Pierwsze z postępowań zakłada dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych, wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów. Dostawa obejmuje osiem wagonów jednokierunkowych oraz dwa wagony dwukierunkowe. Ponadto przewidziano opcję w postaci dostaw do pięciu sztuk tramwajów jednokierunkowych. Przedmiotem drugiego przetargu jest dostawa 27 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych tramwajów jednokierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, o długości mieszczącej się w przedziale 22-25 m oraz 8 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych tramwajów jednokierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, o długości mieszczącej się w przedziale 30-32 m. Zamówienie zawiera też prawo opcji w postaci dostaw do 5 sztuk nowych wagonów tramwajów 25-metrowych bez pakietu naprawczego i sprzętu specjalistycznego.

Ciekawy jest ten pierwszy przetarg – to kolejne zamówienie w kraju na częściowo niskopodłogowe tramwaje jednoczłonowe. Poprzednie, na trzy pojazdy, złożył Elbląg. Postępowanie wygrał Modertrans, który był jedynym podmiotem startującym w tamtym przetargu.

Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, opublikowanym przez Tramwaje Śląskie, udział niskiej podłogi w pojazdach jednoczłonowych miał wynieść nie mniej niż 30% długości podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu. Inaczej warunki sformułował Elbląg, który określił, że udział części niskopodłogowej powinien wynosić co najmniej 30% w stosunku do powierzchni dla osób stojących.

W sprzeczności z opisem przedmiotu zamówienia Tramwajów Śląskich stały jednak kryteria oceny. Jednym z kryteriów jest bowiem niska podłoga. Ocenie podlegać miała długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu powyżej 20% długości podłogi całego przedziału pasażerskiego, czyli wartość niższa niż w specyfikacji zamówienia.

Okazuje się, że prawidłowa jest ta niższa wartość, wynosząca 20%. – Wskazana rozbieżność wynika z omyłki pisarskiej w opisie przedmiotu zamówienia, gdzie również powinno być 20% długości podłogi – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Spółka już skorygowała dokumentację.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5