Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj w Ozorkowie idzie do skrócenia. Do odwołania

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-07-29 07:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj w Ozorkowie idzie do skrócenia. Do odwołania
fot. Kasper Fiszer
Przyszłość tramwaju w Ozorkowie jest nadal niepewna. W związku ze złym stanem mostu nad Bzurą od 1 sierpnia tramwaje linii 46 będą dojeżdżały tylko do trójkąta manewrowego przy przystanku Wyszyńskiego. Dalej do odwołania pasażerowie będą musieli przesiadać się do autobusów.

Tramwaj w Ozorkowie był już raz skracany. 1 lipca awaryjnie zamknięto odcinek trasy od trójkąta manewrowego przy przystanku Wyszyńskiego do pętli Cegielniana, co spowodowane było złym stanem technicznym mostu nad Bzurą. Zdaniem MPK dalsza eksploatacja tego odcinka groziła wykolejeniem.

Ostatecznie tramwaje wróciły na pełną trasę jeszcze tego samego dnia. Warunkowo, ze znacznie zmniejszoną prędkością – w ciągu dwóch tygodni gmina Ozorków miała dokonać niezbędnych napraw. Prace jednak opóźniały się i tramwaje przejeżdżą od poprzedniego zamknięcia okrągły miesiąc.

MPK-Łódź poinformowało, że ostatni tramwaj odjedzie z pętli Cegielniania w Ozorkowie 1 sierpnia o godz. 3:37. Następnie do odwołania wszystkie tramwaje linii 46 będą dojeżdżały do przystanku Wyszyńskiego w Ozorkowie i zawracały na trójkącie manewrowym. Zamiast tramwaju będzie kursować autobus zastępczy Z46 pomiędzy Wyszyńskiego a Konstytucji 3 Maja.

Tramwaje będą mogły wrócić na pełną trasę po dokonaniu remontu mostu. To jednak nie zabezpiecza ich przyszłości, gdyż ogólnie stan trzech podmiejskich linii podmiejskich jest nienajlepszy. Samorządy myślą o modernizacji infrastruktury w ramach wspólnego projektu, ale na przeszkodzie stoją kwestie finansowe. Koszty modernizacji wykazane w studium wykonalności przekraczają możliwości budżetowe gmin, nawet przy znacznym wsparciu środków unijnych. Teraz gminy zastanawiają się nad podziałem projektu na niezależne części.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ozorków: 46 wróci na Cegielnianą

Komunikacja

Ozorków: 46 wróci na Cegielnianą

Kasper Fiszer 03 sierpnia 2016

Łódzki Tramwaj Metropolitalny: Projekt będzie podzielony?

Komunikacja

Łódzki Tramwaj Metropolitalny: Projekt będzie podzielony?

Kasper Fiszer 28 lipca 2016

Ozorków: Opóźnia się remont mostu tramwajowego

Komunikacja

Ozorków: Opóźnia się remont mostu tramwajowego

Kasper Fiszer 26 lipca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS