Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj na Nowodworach bez drugiej jezdni Światowida? Kaznowska: Nie na tym etapie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaj na Nowodworach bez drugiej jezdni Światowida? Kaznowska: Nie na tym etapie
fot. WU
Niedawno Zarząd Transportu Miejskiego, który przygotowuje inwestycję rozbudowy trasy tramwajowej na Nowodworach, przekonywał, że niezbędna jest budowa od razu dwóch jezdni ulicy Światowida. – Nie będziemy budować drugiej jezdni w tym etapie. Nie jest ona teraz priorytetem – mówi jasno Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Zarząd Transportu Miejskiego od kilku lat przygotowuje etapową realizację budowy trasy tramwajowej wzdłuż Światowida na Nowodworach. W tej chwili tramwaje dojeżdżają do przystanków przy skrzyżowaniu z Hanki Ordonówny. W najbliższym etapie tramwaje dotrą do ul. Dionizosa. Przetarg zapowiadany jest na II bądź III kwartał tego roku. Docelowo jednak tramwaje mają dojechać do węzła Winnica przy Modlińskiej.

Od dawna kością niezgody pozostaje układ drogowy. Urzędnicy z ZTM-u pierwotnie chcieli poszerzać jezdnię Światowida i dobudować drugą jezdnię – kierowcy mieliby po trzy pasy ruchu w każdą ze stron. Mieszkańcy sprzeciwiali się jednak realizacji „autostrady” z szerokimi pasami ruchu, która zachęcałaby do szybkiej, mniej bezpiecznej jazdy i generowałaby dodatkowy ruch – od strony Modlińskiej przez osiedla. Ostatecznie założenia zostały okrojone – przyjęto projekt układu z dwoma pasami ruchu i skrajnym pasem do parkowania, z odłożeniem w czasie realizacji drugiej jezdni.

Do wysokości Nowodworów linię tramwajową udało się budować bez drugiej jezdni. Inaczej będzie z dalszym odcinkiem, gdyż układ drogowy będzie musiał być budowany od zera. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom władz miasta przedstawiciele ZTM-u przekonywali, że… druga jezdnia jest niezbędna od razu. Powoływali się na niższe koszty oraz możliwość posądzenia o marnotrawstwo. Instytucja, której celem powinno być przede wszystkim promowanie transportu zbiorowego, nie powoływała się przy tym ani razu na kwestię usprawnienia ruchu autobusowego czy tramwajowego.

Władze miasta deklarują jasno: układ drogowy nie będzie nadmiernie rozbudowywany. – Inwestycja jest przygotowywana. W tym etapie powstanie jedna jezdnia, po jednym pasie ruchu w każdą ze stron, z prawo- i lewoskrętami. Nie planujemy teraz, na tym etapie, drugiej jezdni, nie jest ona priorytetem – deklaruje teraz Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Zaznacza jedna, że druga jezdnia będzie musiała powstać, ale dopiero w przyszłości.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2021

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie przyszłego roku

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2021

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie przyszłego roku

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5