Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Toruń z planem na kolejny łącznik tramwajowy. Trzeci w ciągu 600 m

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Toruń z planem na kolejny łącznik tramwajowy. Trzeci w ciągu 600 m
mat. UM Toruń
Toruń planuje właśnie budowę kolejnego łącznika tramwajowego między dwiema głównymi trasami średnicowymi ze wschodu na zachód. Tramwaje miałyby jeździć 350-metrowym odcinkiem al. Jana Pawła II między placem Artylerii Polskiej i placem Niepodległości. Przedsięwzięcie wchodzi w skład większej inwestycji, zakładającej modernizację linii tramwajowej, budowę pasa tramwajowo-autobusowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z przebudową układu drogowego, a także budowy węzła tramwajowo-autobusowego w al. Jana Pawła II.

Projektanci przedłożyli trzy warianty koncepcji przedprojektowych. Różnią się one usytuowaniem i rozmiarem torowiska. W pierwszej propozycji torowisko od placu Niepodległości byłoby poprowadzone w pasie dzielącym jezdnie. Dalej, w przekroju jednotorowym, przechodziłoby przed Wałami Sikorskiego na wschodnią stronę jezdni, łącząc się z istniejącą trasą tramwajową w ciągu al. Jana Pawła II i Wałów Sikorskiego, która również przerzucona byłaby na wschodnią stronę. Na pl. Rapackim przewidziano rozjazdy w kierunku mostu Piłsudskiego. Dalej trasa prowadziłaby po środku ulicy Chopina, rozbudowanej do dwóch jezdni na odcinku od al. Jana Pawła II do al. 500-lecia Torunia.

W wariancie drugim usytuowanie torowiska jest identyczne, tylko różni się ono rozmiarem. Na całości trasy przewidziano dwa tory. Ponadto wydzielono dodatkowy tor do skrętu z Kraszewskiego w al. Jana Pawła II. Ponadto ulica Chopina pozostaje jednojezdniowa, a torowisko poprowadzone jest po północnej stronie, czyli tak jak obecnie.

Wariant trzeci zakłada budowę dwutorowej trasy tramwajowej w całości w pasie dzielącym al. Jana Pawła II na odcinku od placu Niepodległości do placu Rapackiego. Na odcinku od Wałów Sikorskiego do Chopina przewidziano wspólny pas autobusowo-tramwajowym. W tym wariancie Chopina również pozostaje jednojezdniowa, nie ma też rozjazdów w kierunku mostu.

Na odległości blisko 600 metrów będzie to trzeci łącznik tramwajowy. Najbardziej na wschód wysunięty jest łącznik przez Uniwersytecką, obecnie nieużytkowany. Następny, nowo wybudowany, znajduje się w al. Solidarności, gdzie zrealizowano też wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Czy w tej sytuacji budowa trzeciego łącznika w niewielkiej odległości jest zasadna? Magistrat przekonuje, że tak. – Umożliwi on wykorzystanie wszystkich relacji i jest powiązany z budową linii tramwajowej na północ Torunia do osiedla Jar. Dzięki łącznikowi będzie można powiązać liniami tramwajowymi osiedle JAR z osiedlami na zachodzi i wschodzie miasta. Istniejący łącznik w ulicy Uniwersyteckiej takiej pełnej możliwości nie daje – informuje Anna Kulbicka-Tondel, przecznik prasowy prezydenta Torunia. Wydaje się jednak, że taką rolę mogłoby spełniać istniejące torowisko w ciągu al. Solidarności, wszak trasę do osiedla JAR planowano właśnie na jej przedłużeniu, wzdłuż Szosy Chełmińskiej.

Jak informuje magistrat, planowany okres realizacji inwestycji to marzec 2018 r. – grudzień 2019 r. Przy okazji inwestycji pojawiają się pytania o odbudowę trasy tramwajowej na drugą stronę Wisły, przez most Piłsudskiego. – Rozwiązanie układu torowego nie wyklucza możliwości wyprowadzenia linii tramwajowej na drugą stronę Wisły w dalszej perspektywie czasowej – mówi Kulbicka-Tondel.

Wariant 1

Plac Niepodległości, mat. UM Toruń


Plac Artylerii Polskiej, mat. UM Toruń


Plac Rapackiego, mat. UM Toruń

Wariant 2

Plac Niepodległości, mat. UM Toruń


Plac Artylerii Polskiej, mat. UM Toruń


Plac Rapackiego, mat. UM Toruń

Wariant 3

Plac Niepodległości, mat. UM Toruń



Plac Artylerii Polskiej, mat. UM Toruń


Plac Rapackiego, mat. UM Toruń
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Toruń chce tramwaju na lewobrzeżu. Analiza zlecona

Komunikacja

Toruń zleca projekt nowej zajezdni tramwajowej

Komunikacja

Toruń pozbędzie się ślepych torów odstawczych

Przestrzeń

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

inf. pras. oprac. JR 10 września 2024

Toruń. Pętla Wschodnia do likwidacji. Przez drogę

Komunikacja

Zobacz również:

Toruń chce tramwaju na lewobrzeżu. Analiza zlecona

Komunikacja

Toruń zleca projekt nowej zajezdni tramwajowej

Komunikacja

Toruń pozbędzie się ślepych torów odstawczych

Przestrzeń

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Toruń pokazuje przebieg nowej linii tramwajowej

inf. pras. oprac. JR 10 września 2024

Toruń. Pętla Wschodnia do likwidacji. Przez drogę

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij