Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Toruń. Ursus dużo tańszy od Solarisa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-08-09 13:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Toruń. Ursus dużo tańszy od Solarisa
MZK Toruńfot. Mateuszgdynia, lic. CC BY-SA 4.0
W Miejskim Zakładzie Komunikacji w Toruniu otwarto oferty na pięć nowoczesnych autobusów miejskich z opcją zakupu kolejnych pięciu. Zaskakuje różnica w cenie pojazdów jaką zaproponował Ursus Bus. Za autobus 12-metrowy żąda o 200 tys. zł mniej niż Solaris.

Przedmiotem zamówienia były trzy autobusy klasy MAXI, czyli 12-metrowe i dwa klasy MIDI, czyli 10-metrowe. MZK zastrzegło sobie że zamówienie może zostać powiększone o pięć kolejnych pojazdów w dowolnym rozmiarze. Na zakupy przeznaczono 4,02 mln zł netto.

W tej sumie zmieścił się tylko Ursus Bus, czyli wspólna spółka Ursusa oraz AMZ Kutno, która za większe autobusy zażądała po 770 tys. zł, a za mniejsze po 750 tys. zł, czyli w sumie, w podstawowej wersji, 3,81 mln zł netto. Solaris za autobus 12-metrowy chce 977 tys. zł, a za krótszy – 869,7 tys. zł, czyli w sumie jego oferta opiewa na 4,6704 mln zł.

W MZK na razie nie przesądzają o rozstrzygnięciu przetargu. Przyznają, ze jest on dość skomplikowany i trochę czasu zajmie sprawdzenie obu ofert. Cena jest głównym kryterium (75 proc.), ale nie jedynym. 21 proc. punktów można otrzymać za kwestie techniczne. Tych podkryteriów jest aż dziewięć, z czego najważniejsze to ilość miejsc dostępnych z niskiej podłogi (najlepiej minimum 10 i minimum 8 w krótszym pojeździe), długość trwania przebiegów międzyobsługowych, pojemność silnika, oraz unifikacja silnika i skrzyni biegów. Pozostałe punkty można dostać za koszt zużycia energii (2 proc.), poziom emisji CO2 (1 proc.) oraz poziom emisji gazów wchodzących w skład smogu (1 proc.).

W Toruniu chcą by 12–metrowe autobusy mieściły minimum 85 osób i miały nie mniej niż 30 miejsc siedzących dla pasażerów. Krótsze powinny mieścić co najmniej 65 osób i mieć 19 miejsc pasażerskich. Wszystkie powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6. Bardzo dokładnie została opisana wymagana przestrzeń pasażerska. M.in. MZK zażyczył sobie pokrycia siedzeń runem o zawartości minimum 80 proc. wełny.

W dokumentach przetargowych oceniono, że dostawa ma nastąpić do 30 grudnia tego roku. Ponieważ pierwotny termin składania ofert przesunięto tylko o jeden dzień, autobusy powinny trafić do Torunia do końca roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W Toruniu kupują pięć autobusów. Spalinowe, ale ekologiczne

Komunikacja

W Toruniu kupują pięć autobusów. Spalinowe, ale ekologiczne

Jakub Dybalski 13 czerwca 2016

Toruń dalej odmładza tabor

Komunikacja

Toruń dalej odmładza tabor

Martyn Janduła 19 lutego 2016

Toruń kupi w tym roku nowe autobusy

Komunikacja

Toruń kupi w tym roku nowe autobusy

Witold Urbanowicz 11 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS