Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Toruń nie tylko ze Swingami, ale też z nowym wozem wieżowym

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-12-31 15:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Toruń nie tylko ze Swingami, ale też z nowym wozem wieżowym
fot. MZK Toruń
Elementem zamówienia na dostawę pięciu dwukierunkowych Swingów dla MZK Toruń była dostawa wozu wieżowego do obsługi nowych tramwajów, jak i sieci trakcyjnej. Pojazd, który może poruszać się po torowisku, jest wyposażony w platformę roboczą, umożliwiającą pracę na wysokości sześciu metrów. W samych tramwajach trwa natomiast usuwanie drobnych usterek w oprogramowaniu oraz montaż elementów zdjętych do transportu.

Jak pisaliśmy, przed świętami Pesie z powodzeniem udało się zakończyć realizację kontraktu na dostawę pięciu dwukierunkowych Swingów dla MZK w Toruniu. – Ostatnim elementem był wóz nr 317. Swingi dotarły do Torunia już po rozruchu, lecz dla potrzeb transportu wymagany jest demontaż niektórych elementów. Te elementy są montowane na miejscu – informuje Piotr Reich, rzecznik MZK.

Tramwaje mają już szereg niezbędnych dokumentów. – Homologacja została dostarczona przez firmę Pesa w dniu 22 grudnia. Obejmuje ona cały typoszereg tramwajów – mówi Reich. Wozy zostały też już odebrane przez przewoźnika. – Trwa usuwanie niewielkich usterek, głównie w oprogramowaniu – dodaje rzecznik.

Przetarg obejmował także dostarczenie wozu wieżowego i pakietów serwisowych. Te części zamówienia zostały już dostarczone wcześniej. Szczególnie przydatny może okazać się nowy wóz techniczny. – Jest to nowoczesny wóz wieżowy do obsługi tramwajów (tramwaje typu Swing posiadają większość urządzeń na dachu), jak i trakcji elektrycznej, z platformą roboczą umożliwiającą prace pod napięciem (prąd stały) – mówi Piotr Reich. Platforma ta może być sterowania lokalnie, jak i zdalnie – za pomocą pilota. Maksymalna wysokość pracy platformy to 6 metrów.

Wóz posiada dodatkowy siłownik do naciągu sieci trakcyjnej. Ponadto, dzięki dodatkowym wózkom jezdnym, może poruszać się po torowisku. – Jest to istotne zwłaszcza przy pracach na torowisku „zielonym” (nie niszczymy trawnika) – mówi Piotr Reich.


fot. MZK Toruń

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Pesy. Kraków czeka na ostatni, Łódź w tyle

Komunikacja

Tramwaje Pesy. Kraków czeka na ostatni, Łódź w tyle

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2015

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE

Prawo & Finanse

Toruń przedłuża termin Pesie. Bez zagrożenia dla środków UE

Witold Urbanowicz 30 listopada 2015

Toruń ma już dziesięć Swingów. I to nie koniec

Komunikacja

Toruń ma już dziesięć Swingów. I to nie koniec

Witold Urbanowicz 05 maja 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5