Elementem zamówienia na dostawę pięciu dwukierunkowych Swingów dla MZK Toruń była dostawa wozu wieżowego do obsługi nowych tramwajów, jak i sieci trakcyjnej. Pojazd, który może poruszać się po torowisku, jest wyposażony w platformę roboczą, umożliwiającą pracę na wysokości sześciu metrów. W samych tramwajach trwa natomiast usuwanie drobnych usterek w oprogramowaniu oraz montaż elementów zdjętych do transportu.
Jak pisaliśmy, przed świętami Pesie z powodzeniem
udało się zakończyć realizację kontraktu na dostawę pięciu dwukierunkowych Swingów dla MZK w Toruniu. – Ostatnim elementem był wóz nr 317. Swingi dotarły do Torunia już po rozruchu, lecz dla potrzeb transportu wymagany jest demontaż niektórych elementów. Te elementy są montowane na miejscu – informuje Piotr Reich, rzecznik MZK.
Tramwaje mają już szereg niezbędnych dokumentów. – Homologacja została dostarczona przez firmę Pesa w dniu 22 grudnia. Obejmuje ona cały typoszereg tramwajów – mówi Reich. Wozy zostały też już odebrane przez przewoźnika. – Trwa usuwanie niewielkich usterek, głównie w oprogramowaniu – dodaje rzecznik.
Przetarg obejmował także dostarczenie wozu wieżowego i pakietów serwisowych. Te części zamówienia zostały już dostarczone wcześniej. Szczególnie przydatny może okazać się nowy wóz techniczny. – Jest to nowoczesny wóz wieżowy do obsługi tramwajów (tramwaje typu Swing posiadają większość urządzeń na dachu), jak i trakcji elektrycznej, z platformą roboczą umożliwiającą prace pod napięciem (prąd stały) – mówi Piotr Reich. Platforma ta może być sterowania lokalnie, jak i zdalnie – za pomocą pilota. Maksymalna wysokość pracy platformy to 6 metrów.
Wóz posiada dodatkowy siłownik do naciągu sieci trakcyjnej. Ponadto, dzięki dodatkowym wózkom jezdnym, może poruszać się po torowisku. – Jest to istotne zwłaszcza przy pracach na torowisku „zielonym” (nie niszczymy trawnika) – mówi Piotr Reich.
fot. MZK Toruń