Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tomaszów Mazowiecki. Volvo i Solaris z ofertą na hybrydy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-02-07 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tomaszów Mazowiecki. Volvo i Solaris z ofertą na hybrydy
fot. Volvo
W Tomaszowie Mazowieckim trwają zakupy 25 autobusów hybrydowych w szczególnego rodzaju przetargu. Kupującym częściowo jest urząd miasta a częściowo tamtejszy MZK. Obie oferty przekraczają jednak założenia finansowe oby klientów.

Przetarg na 25 autobusów hybrydowych o napędzie elektryczno-spalinowym rozpisano przed świętami. 20 autobusów kupuje urząd miasta, a 5 kolejnych- – takich samych – tamtejszy MZK. Przyczyną takiego podziału są kwestie związane z dofinansowaniem unijnym, w ten sposób do Tomaszowa trafi najwięcej pojazdów, za które będzie można zapłacić pieniędzmi z UE.

Wszystkie cztery oferty przekraczają jednak założenia finansowe zamawiającego. Urząd miasta chce kupić 20 hybryd za 34 491 250 zł brutto. Tymczasem oferta Solarisa w tym przetargu opiewa na 36 654 000 zł brutto a Volvo zaproponował pojazdu za 42 287 400 zł.
W przetargu MZK na 5 autobusów przewoźnik ma do wydania 8 507 500 zł brutto. Tu też swoje ofert złożyli Solaris i Volvo. Ten pierwszy na 9 163 500 zł, a drugi na 11 063 850 zł.

Pozostałe warunki oferty niewiele się różnią. Obie firmy dają 15 lat gwarancji na konstrukcję pojazdu, 10 lat gwarancji na powłoki lakiernicze. Jedynie Volvo gwarantuje siedmioletnią bezawaryjność pozostałych elementów autobusu (Solaris daje gwarancję na 5 lat), co jednak raczej nie da szwedzkiemu producentowi przewagi niwelującej różnicę w cenie. Urzędnicy z Tomaszowa musieliby jednak zdecydować o podniesieniu środków przeznaczonych na zakupy, by zapłacić Solarisowi żądane przez niego pieniądze. Ponieważ zakup jest finansowany ze środków unijnych prawdopodobne jest jednak unieważnienie obu przetargów.

Tomaszowianie mają w niedługim czasie jeździć hybrydami o długości ok. 12 metrów z układem drzwi 2–2–2 lub 1–2–2. Każdy powinien zmieścić 75 pasażerów w tym 25 na miejscach siedzących, z których minimum 5 powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Dla pasażerów przewidziano wifi w pojeździe i rozbudowaną informację pasażerską.

Dziś MZK w Tomaszowie Mazowieckim korzysta z około 40 pojazdów a miasto przymierza się do wprowadzenia bezpłatnej komunikacji. Na razie działa ona w niedziele i święta.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kielce unieważniły przetarg na 25 hybryd

Komunikacja

Kielce unieważniły przetarg na 25 hybryd

Jakub Dybalski 17 stycznia 2017

Pabianice: Rusza dialog techniczny na hybrydy

Komunikacja

Pabianice: Rusza dialog techniczny na hybrydy

Kasper Fiszer 11 stycznia 2017

Rędziny. Nowe MANy początkiem rozwoju komunikacji

Prawo & Finanse

Rędziny. Nowe MANy początkiem rozwoju komunikacji

Dominik Wójcik 10 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS