Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tomasz Szuba: Pytanie nie czy, tylko jak budować metro w Krakowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tomasz Szuba: Pytanie nie czy, tylko jak budować metro w Krakowie
Fot. ZTM Warszawa
W Krakowie toczy się dyskusja na temat koncepcji budowy metra. Inwestycja ma zagorzałych zwolenników. – Dyskusja, czy można wybudować, czy jesteśmy gotowi techniczne, czy mamy potencjał w Polsce to pytania retoryczne. Jeżeli chcemy uczestniczyć w nowoczesnej Europie to bez sprawnego i dobrze zorganizowanego transportu i nowoczesnej infrastruktury to się z pewnością nie uda – szef krakowskiej firmy Tines, która specjalizuje się m.in. w dostawie nawierzchni szynowych dla systemów metra.

Za budową metra opowiedzieli się mieszkańcy w referendum, które odbyło się w 2014 r. Niedawno eksperci, działający na zlecenie Krakowa, zarekomendowali miastu realizację linii lekkiego metra w osi wschód-zachód wraz z połączeniami metrobusowymi. Tak spora inwestycja budzi obawy zarówno, jeżeli chodzi o koszty realizacji, jak i późniejszej eksploatacji.

Jak podkreśla Tomasz Szuba, szef krakowskiej firmy Tines, która specjalizuje się m.in. w dostawie nawierzchni szynowych dla systemów metra, nie należy pytać o to, czy budować metro i czy w ogóle są możliwości techniczne. – Już w 1963 r. było opracowanie PAN-u, gdzie powiedziano, że warunki geologiczne są znacznie lepsze niż w Warszawie czy np. Sankt Petersburgu. Dyskusja, czy można wybudować, czy jesteśmy gotowi techniczne, czy mamy potencjał w Polsce to pytania retoryczne. Wszystko mamy – podkreśla Szuba.

O potencjale technicznym świadczą też doświadczenia z budowy centralnego odcinka II linii metra, na potrzeby którego firma Tines dostarczała elementy nawierzchni torowej. – Klientów, którzy nie są przekonani do nowych rozwiązań, zapraszamy do Warszawy. Mamy biuro przy II linii metra. Pokazujemy to, co zostało zrealizowane. Temat zostaje zamknięty. To bardzo nowoczesny środek komunikacji. To wizytówka stolicy – wylicza zalety Tomasz Szuba.

Miasta, jak zaznacza szef firmy Tines, szybko poznają zalety tego środka transportu. – Przekonanie co do rozwoju tego środka komunikacji, wszędzie gdzie jesteśmy obecni, jest silne. Nie dyskutuje się na ten temat, tylko w jaki sposób pozyskać środki finansowe – podkreśla Tomasz Szuba. Ponadto, jak zaznacza, inwestycje typu metro stanowią silny impuls dla rozwoju, o czym świadczy przykład wspomnianej już Warszawy. – W okolicach Ronda Daszyńskiego powstanie więcej powierzchni handlowej niż w całym Poznaniu i w całych Katowicach. To stymulator rozwoju dla miasta – mówi Szuba.

Jak przekonuje szef firmy Tines, budowa pod ziemią jest właściwym kierunkiem dla Krakowa. – Powinniśmy się skupić teraz na tym, w jaki sposób zorganizować środki finansowe na budowę i w jaki sposób potem finansować tę eksploatację. Jeżeli chcemy uczestniczyć w nowoczesnej Europie to bez sprawnego i dobrze zorganizowanego transportu i nowoczesnej infrastruktury to się z pewnością nie uda – podkreśla Tomasz Szuba.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5