Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań: To Modertrans dostarczy 50 tramwajów niskopodłogowych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-23 13:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: To Modertrans dostarczy 50 tramwajów niskopodłogowych
fot. Modertrans
MPK w Poznaniu rozstrzygnęło przetarg na dostawę 50 tramwajów, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych, z minimum 60% niskiej podłogi. Zamówienia udzielono firmie Modertrans, która niecałym punktem procentowym pokonała najtańszą ofertę Pesy. Do miasta trafią w pełni niskopodłogowe Gammy.

Przedmiotem postępowania, prowadzonego przez MPK Poznań, jest dostawa wraz z serwisem gwarancyjnym 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 30,50 do 32,50 m i szerokości 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Pojazdy muszą posiadać minimum 60% niskiej podłogi. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

W postępowaniu wpłynęły trzy oferty – od Pesy, Modertransu i konsorcjum Solaris i Stadler na kwoty od 387 mln zł brutto do 462 mln zł, z czego najtańszą złożył bydgoski producent. MPK poinformowało właśnie o rozstrzygnięciu przetargu. Zamówienia udzielono firmie Modertrans, spółce-córce poznańskiego przewoźnika. O wyborze zadecydowały kryteria ceny (80%), udziału niskiej podłogi (7%), pojemności tramwaju (3%), maksymalnego nacisk na oś (3%), rozwiązań technicznych układu hamulców mechanicznych (3%), szerokości przejścia wewnątrz pojazdu (2%), warunków wzajemnie świadczonych usług w okresie gwarancji ogólnej (w tym naprawy powypadkowe) (2%).
  
Modertrans ten otrzymał łącznie 96,49 punktów, pokonując niecałym jednym punktem ofertę bydgoskiego konkurenta. Choć tramwaje zaoferowane przez poznańską spółkę były droższe, okazały się lepsze pod względem kryteriów techniczno-funkcjonalnych, stanowiących łącznie 20% kryteriów oceny. Modertrans otrzymał więcej punktów pod względem pojemności tramwaju, maksymalnego nacisku na oś, rozwiązań technicznych układu hamulców mechanicznych oraz szerokości przejścia wewnątrz pojazdu. Pesa okazała się natomiast lepsza w kryterium warunków wzajemnie świadczonych usług w okresie gwarancji ogólnej (w tym naprawy powypadkowe). Gdyby o wyborze miały decydować wyłącznie pozacenowe kryteria, zwyciężyłoby konsorcjum Solarisa i Stadlera (choć z pojazdem tylko częściowo niskopodłogowym), które złożyło ofertę nieco lepszą od Modertransu.

Niedawno firma Modertrans zaprezentowała pierwszy w swojej ofercie w pełni niskopodłogowy, 32-metrowy tramwaj z rodziny Gama. Pojazd może zabrać 244 pasażerów, w tym 63 na stałych miejscach siedzących oraz trzech rozkładanych fotelach. W poznańskim przetargu dostawca zaoferował właśnie w całości niskopodłogowe tramwaje. Producent zaproponował tramwaj jednokierunkowy w cenie 7,7 mln zł brutto, a dwukierunkowy w cenie 8,0 mln zł brutto, a łączna cena oferty to ok. 397 mln zł brutto.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 30 miesięcy, czyli 2,5 lat, od daty zawarcia umowy. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań: Pierwszy dwukierunkowy Moderus Beta na trasie

Komunikacja

Poznań: Pierwszy dwukierunkowy Moderus Beta na trasie

Redakcja 11 stycznia 2017

Jakie tramwaje dla Poznania

Komunikacja

Jakie tramwaje dla Poznania

Witold Urbanowicz 05 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5