Partnerzy serwisu:
Mobilność

Testy w Bonn. Solaris kliniczny

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-10-28 12:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Testy w Bonn. Solaris kliniczny
fot. Jakub Dybalski
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
Testy w Bonn. Solaris kliniczny
W testowanym w Bonn Solarisie Urbino 12 Electric można się poczuć jak w szpitalu i to raczej tym z górnej półki. Autobus jest surowy, ale bardzo wygodny i dobrze oznaczony. Szkoda tylko samego tyłu pojazdu, który wydaje się niewykorzystany.

Autobus jest doskonale oświetlony. To pierwsze wrażenie po wejściu i ci, którzy codziennie korzystają z tego środka transportu np. zimą, doskonale wiedzą jak miłe wrażenie robi jasny, czysty pojazd podjeżdżającymi późnym wieczorem na przystanek. Stąd chyba duże zainteresowanie tym autobusem na północy Europy. Egzemplarz sprawdzany w Bonn jest co prawda wersja demonstracyjna, która długo jeździła po Paryżu, ale po trzy takie same jeżdżą w Hanowerze i Hamburgu, a cztery kolejne niedługo trafią do fińskiego Tampere.

Na pasażerów czeka 30 foteli z czego ponad połowa (16) jest dostępna z niskiej podłogi. Tym, choć nie tylko, Solaris się wyróżnia. W dodatku nie ma tu foteli dla 1,5 pasażera, ani rozkładanych. Miejsce to miejsce. Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, w elektrycznym Urbino jest dość przestronnie przy drzwiach, trochę gorzej pod tym względem jest w przejściu między drugimi i trzecimi drzwiami.

Dla osoby na wózku przeznaczono miejsce po prawej stronie, obok drzwi. Nie przeszkadzają jej żadne rozkładane siedzenia, jednak żeby się tam dostać wózek musi wykręcić, przejechać przez miejsce, w którym będą się gromadzić pasażerowie i zamieszanie gotowe. Inna sprawa, że wózkowicz ma dużo przestrzeni wokół siebie, na dobra sprawę coś obok niego jeszcze by się zmieściło.

Urbino jest bardzo efektowne jeśli chodzi o szczegóły. Przyjemne jest ledowe oświetlenie przy drzwiach, czerwone, gdy te są zamykane. Antybakteryjne miedziane poręcze i obicie foteli o takich samych właściwościach to, w zimowych warunkach miejskich (gdy pół autobusu choruje, a drugie pół chorowało, albo zaraz będzie chorować) rewelacyjna sprawa. Trochę szkoda, ze nie przewidziano żadnego gniazdka USB. To tanie i łatwe do zastosowania rozwiązanie, a sprawia mnóstwo radości pasażerom, a jeszcze więcej urzędnikom, chwalących się nowymi zakupami.

Autobus nie tylko dobrze wygląda, ale robi też wrażenie bardzo solidnego (cichy) i przemyślanego. Dopiero gdy dojdziemy do samego końca pojazdu trafiamy na ścianę. Niewielkie okno poprzedzone jest pudłem kryjącym mechanizm napędowy. Co prawda przestrzeń na pudle zaplanowano jako miejsce na bagaże (bo trochę co innego tam wymyślić?), ale całość pasuje do reszty jak pieść do nosa. Sprawia wrażenie jakby cześć autobusu po porostu nie była przeznaczona dla pasażerów.

W elektrycznym solarisie można się poczuć jak w miejscu zadbanym, podróżować bez specjalnych, przeszkadzających utrudnień i podziwiać świat z trzech stron. Z czwartej, w ograniczonym zakresie.

Plusy: ergonomicznie zaprojektowany, jasny, antybakteryjne poręcze. Minusy: przytłaczający tył pojazdu, brak USB.

O testach w Bonn przeczytacie tutaj, a co Solaris sądzi o swoim autobusie elektrycznym - tutaj.


Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bonn. Czym chce się wyróżniać Solaris w teście elektrobusów?

Komunikacja

Bonn. Czym chce się wyróżniać Solaris w teście elektrobusów?

Jakub Dybalski 27 października 2016

Bonn. Trzy dni prawdy dla Solarisa

Komunikacja

Bonn. Trzy dni prawdy dla Solarisa

Jakub Dybalski 27 października 2016

Solaris wygrywa w Częstochowie. Decyduje nie cena, a parametry

Prawo & Finanse

Solaris wygrywa w Częstochowie. Decyduje nie cena, a parametry

Dominik Wójcik 25 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS