Partnerzy serwisu:
Mobilność

Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-10-29 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
fot. Jakub Dybalski
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus
W Sileo S 12 testowanym podczas konkursu w Bonn udało się zaplanować szereg fajnych rzeczy i uniknąć poważniejszych mankamentów, jakie niesie ze sobą fakt posiadania tylko dwojga drzwi. Jest to jednak najbardziej trzęsący się pojazd w konkursie.

Sileo zdecydowanie zachęca, żeby do niego wsiąść. Grafitowe ściany i bordowe fotele w kolorze podłogi sprawiają bardzo miłe wrażenie. Również dlatego, że nawet ze zgaszonymi światłami to pojazd doskonale oświetlony przez szerokie okna (na tylnej ścianie na cała szerokość pojazdu) a gdy dodać do tego oświetlenie, mamy ciepłe wnętrze.

Tylko dwoje dwuskrzydłowych drzwi to kłopot, ale też szansa na wykazanie się dla projektantów. Ci nie zawiedli. Wygospodarowali miejsce na 40 foteli, z czego aż 17 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W tej liczbie są jednak cztery rozkładane i niezbyt wygodne, umieszczone w niszy przeznaczonej dla wózka inwalidzkiego i dodatkowo dla wózka dziecięcego. Ale np. przed drugimi drzwiami zmieścił się pojedynczy fotel, a na samym końcu pojazdu fotele ułożono w okrąg przypominający agorę, co daje wrażenie dużej przestrzeni.

Miejsca siedzące są dobrze wyprofilowane, nie trzeba sobie łamać kolan ani martwić się o wyciągnięcie nóg. To naprawdę wygodny autobus. Również dla pasażerów stojących. Jest bardzo dobrze "oporęczowany". Na każdym uchwycie jest podświetlany przycisk otwierający drzwi. Problem robi się gdy stoimy z tylu, we wspomnianej "agorze", trzymając się pętli na rękę, która wisi na poręczy prawie nad fotelami. Albo musimy stać krzywo, albo wleźć na kolana siedzącemu.

Z tylu autobusu jest jeszcze jeden kłopot - klimatyzacja. Wszystkie pojazdy na czas testów miały ustawioną temperaturę na 22 stopnie. Tymczasem tam było zwyczajnie duszno. I to bez pasażerów. Co będzie w przypadku tłoku? Ale największy problem Sileo ma z ciszą. To najbardziej trzęsący się, skrzypiący i trzeszczący autobus w stawce. Być może dlatego, że jako jedyny trafił na testy prosto z ulicy (to jeden z sześciu kursujących po Bonn pojazdów, zresztą w czasie jednego z przejazdów dziennikarze mijali identyczne, stojące na poboczu Sileo, które... się zepsuło). Mimo wszystko to przeszkadza, bo takie wstrząsy powinny odejść w niepamięć wraz z ikarusami.

Plusy: przestronny, wygodny dla siedzących. Minusy: trzęsie jak ikarus, słaba klimatyzacja.

Więcej o testach w Bonn przeczytacie tutaj

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwsze dostawy w ramach największego kontraktu na InterUrbino

Komunikacja

Pierwsze dostawy w ramach największego kontraktu na InterUrbino

Redakcja 28 października 2016

Pabianice z czasową taryfą biletową

Komunikacja

Pabianice z czasową taryfą biletową

Kasper Fiszer 28 października 2016

InnoTrans 2016. Elektrobusy z Niemiec, Holandii i... Białorusi

Komunikacja

InnoTrans 2016. Elektrobusy z Niemiec, Holandii i... Białorusi

Jakub Dybalski 20 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS