Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tele-Bus w Krakowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tele-Bus w Krakowie
fot. Tomasz Knapik
Przyszły pasażer może zamówić kurs autobusu przez telefon, sam również ustala godzinę jak i miejsce z jakiego chce zacząć podróż oraz ją zakończyć. To pierwsza, jak i na razie jedyna tego typu usługa w kraju.

Usługa tele-busa pojawiła się w Krakowie w lipcu 2007 roku w Krakowie i było to jedno z zadań unijnego programu Caravel Civitas II. – Od samego początku autobus na telefon funkcjonuje w jednym rejonie Krakowa, jakim jest Płaszów. W chwili obecnej nie ma planów na jej rozszerzenie do innych rejonów miasta. Warto podkreślić, że aktualny obszar objęty usługą Tele-Busa to wynik trzykrotnego rozszerzenia pierwotnego obszaru – komentuje Marek Gancarczyk, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie.

Zamówienia na tele-busy należy składać w godzinach pracy dyspozytorni najpóźniej na 30 min. przed planowanym rozpoczęciem podróży. Pasażer może zarezerwować autobus także na kolejne dni w bieżącym tygodniu oraz w nastęnych tygodniach (wtedy konieczne jest potwierdzenie w sobotę lub niedzielę). W zamówieniu trzeba określić oczywiście przystanki początkowy i docelowy oraz godzinę przyjazdu – do wyboru: albo na przystanek początkowy, albo na przystanek końcowy.

Tele-busy mają specjalne niebiesko-zielone malowanie. W pojazdach obowiązują dokładnie te same bilety, łącznie z okresowymi, co w innych środkach komunikacji miejskiej. Autobusy zabierają z pośrednich przystanków także innych pasażerów, którzy wcześniej nie zamawiali autobusu – oczywiście w miarę wolnych miejsc.
  


„Transport Publiczny”: Początkom tele-busa towarzyszyły intensywne działania promocyjne. Długo trzeba było namawiać potencjalnych pasażerów do skorzystania z tej nietypowej usługi?

Marek Gancarczyk, MPK S.A w Krakowie:
Pasażerowie po pewnym czasie sami przekonali się o zaletach tej usługi. Początkowa promocja wynikała z dwóch potrzeb. Po pierwsze było to coś zupełnie nowego w skali kraju, a nawet regionu Europy. Nikt nie wiedział, co to jest i jak z takiej usługi korzystać. Musieliśmy poinformować mieszkańców, że tele-bus istnieje oraz jak można z niego korzystać. Drugi powód wynika z faktu, że tele-bus to projekt współfinansowany ze środków unijnych. Promocja takich projektów jest obowiązkiem i podobnie jak sam projekt jest także współfinansowana ze środków unijnych.

Czy w przypadku większej ilości pasażerów podstawiają państwo na dany kurs większy od standardowego dla tej linii autobus, np. Jelcz M081MB ?

 Nie. Do tej pory nie było takich sytuacji. Sama specyfika oprogramowania, która służy do układania kursów tele-busa, wyklucza takie przypadki (chyba, że pasażer nie zgłosi ile osób będzie z nim podróżować to teoretycznie może wystąpić taka sytuacja).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Komunikacja

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2023

Setny elektrobus już w Krakowie. Pierwszy nie Solaris [zdjęcia]

Przestrzeń

MPK Kraków odbiera kolejne 22 elektrobusy. Razem ma ich już 99

Komunikacja

Pierwsze elektrobusy Solarisa z nowej umowy dotarły do Krakowa

Komunikacja

Trójkolorowy skład "eNek" na krakowskiej linii muzealnej

Komunikacja

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Komunikacja

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Redakcja/inf. pras. 04 maja 2023

Zobacz również:

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Komunikacja

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2023

Setny elektrobus już w Krakowie. Pierwszy nie Solaris [zdjęcia]

Przestrzeń

MPK Kraków odbiera kolejne 22 elektrobusy. Razem ma ich już 99

Komunikacja

Pierwsze elektrobusy Solarisa z nowej umowy dotarły do Krakowa

Komunikacja

Trójkolorowy skład "eNek" na krakowskiej linii muzealnej

Komunikacja

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Komunikacja

MPK Kraków ma już 20 nowych Lajkoników

Redakcja/inf. pras. 04 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5