Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Teksas, kraina gdzie autobusem się nie jeździ

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Teksas, kraina gdzie autobusem się nie jeździ
fot. Ed Dahl/FEMA, lic. domena publicznaprzedmieścia Houston przed huraganem Rita
Samochodem jeździ na co dzień więcej Teksańczyków, niż go posiada. Ledwie jedna trzecia z nich w ciągu ostatniego miesiąca odbyła spacer, który nie miał charakteru rekreacyjnego. Transportem publicznym jeżdżą pasjonaci i biedni. To niektóre z wniosków płynących z badań nad transportem w Teksasie.

Choć Amerykanie lubią chwalić się metrem w Nowym Jorku, miejskimi rozwiązaniami transportowymi w San Francisco, czy tym, że burmistrz Chicago Rahm Emanuel jeździ do pracy miejską kolejką, to USA wciąż pozostają krajem w znacznej mierze opartym na samochodzie, któremu pod względem korzystania z komunikacji publicznej trudno równać się z większością krajów w Europie. Mimo wielu inwestycji transportowych podejście wielu Amerykanów do samochodu waha się między uzależnieniem a miłością.

Grupa badawcza Texas A&M Transportation Institute przeprowadziła sondaż z udziałem 5 tys. respondentów mający pokazać w jaki sposób mieszkańcy jednego z największych stanów USA poruszają się po drogach. Ma być powtarzany co dwa lata. Teksas to jeden z symboli amerykańskiego uzależnienia od samochodu, co widać w wynikach sondażu.

Aż 90 proc. mieszkańców stanu posiada samochód. Co ciekawe, odsetek, tych, który przyznają, że na co dzień korzystają z tego środka transportu sięga 91 proc. Z kolei tylko 6 proc. Teksańczyków przyznaje się, że ich podstawowym środkiem transportu jest komunikacja publiczna. Są to przede wszystkim imigranci i osoby, których roczny dochód nie przekracza 25 tys. dol.

Jedna trzecia respondentów, zapytanych o sytuacje, gdy nie korzystają z samochodu stwierdziła, że w ciągu ostatniego miesiąca gdzieś poszła na piechotę (przy czym pytano o spacery, które nie miały charakteru rekreacyjnego, czyli np. do pracy, lub na zakupy). Jedna czwarta przyznała, że w tym czasie gdzieś pojechała komunikacją publiczną, a ledwie 11 proc. przyznało, że przynajmniej raz wsiadło na rower.

Pytani o to jak ograniczyć zatłoczenie na drogach najchętniej wskazywali na wskaźniki czasowe przy sygnalizacji świetlnej i poszerzanie stanowych dróg. Najmniej popieranym pomysłem było budowanie nowych płatnych dróg. Wśród proponowanych odpowiedzi znalazło się też „inwestowanie w komunikację publiczną”, co popiera nieco ponad połowa respondentów. Ale, co ciekawe, tylko 38 proc. z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że „komunikacja publiczna ogranicza zatłoczenie na drogach”.

Gdy Teksańczyków pytano o to skąd wziąć pieniądze na publiczny transport zbiorowy wskazywali głównie na pieniądze z podatków pobierane przy sprzedaży samochodów, które dziś trafiają do stanowego budżetu. Byli jednak mniej entuzjastycznie nastawieni, do ewentualnych podwyżek akcyzy na paliwo, czy opłat przy rejestracji pojazdów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Mobilność

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

USA. Volkswagen sprawdza ile miejsca zajmuje 300 tys. aut

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Magdalena Zygmunt 01 stycznia 2018

Warszawiacy lubią samochody, ale… chętnie by się ich pozbyli

Komunikacja

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Mobilność

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Jakub Dybalski 05 września 2017

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Mobilność

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Agnieszka Serbeńska 16 czerwca 2016

Zobacz również:

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Mobilność

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

USA. Volkswagen sprawdza ile miejsca zajmuje 300 tys. aut

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Magdalena Zygmunt 01 stycznia 2018

Warszawiacy lubią samochody, ale… chętnie by się ich pozbyli

Komunikacja

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Mobilność

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Jakub Dybalski 05 września 2017

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Mobilność

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Agnieszka Serbeńska 16 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5