Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tarnowo Podgórne kupuje dziewięć autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-11-07 10:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tarnowo Podgórne kupuje dziewięć autobusów
fot. TPBus
W Tarnowie Podgórnym zostały rozpisane przetargi na dostawy dziewięciu autobusów, w tym ośmiu 12-metrowych i jednego przegubowego. Wszystkie pojazdy trafią do spółki TPBus.

Pierwszy przetarg jest ogłoszony przez gminę Tarnowo Podgórne i obejmuje cztery fabrycznie nowe pojazdy klasy MAXI o długości 11,8-12,2 m. To powtórzone postępowanie – poprzednie zostało unieważnione z powodu braku ważnych ofert.

Pojazdy mają pomieścić min. 85 podróżnych, w tym 24-30 na miejscach siedzących, z czego co najmniej osiem dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są dwie pary drzwi, każde o szerokości 1100 mm, w układzie 2-2-0. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy powinny być wyposażone w silnik o mocy w przedziale od 200 do 225 kW. Autobusy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring i informację pasażerską.

Termin składania ofert mija 14 grudnia. W postępowaniu mogą brać podmioty, które wykażą, że w ostatnich trzech latach zrealizowały dostawy pojazdów o wartości min. 3,5 mln zł brutto. O wyborze zadecydują całkowity koszt brutto (53%), właściwości technologiczno-eksploatacyjne (22%), oszczędność energii i ochrona środowiska (10%), warunki gwarancji i serwisu oraz rabat na części (8%), termin realizacji dostawy (5%), unifikacja pojazdu i silnika (2%). W przypadku kryteriów technologiczno-eksploatacyjnych pod ocenę brane będą powierzchnia niskiej podłogi, trzyczęściowa szyba czołowa, regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej, szerokość drzwi, trzyczęściowy zderzak przedni, zawieszenie osi przedniej, liczba uchylnych okien, ochrona osób przebywających w kabinie, wytrzymałość konstrukcji nośnej, certyfikat niepalności, podatność obsługowa poszycia bocznego. Na realizację przeznaczono 330 dni. Punktowane będzie skrócenie tego terminu poniżej 280 dni.

Przedmiotem drugiego postępowania, ogłoszonego bezpośrednio przez TPBus, jest dostawa pięciu fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych. Cztery z nich to pojazdy klasy MAXI o długości 11,8-12,2 m., a jeden to autobus klasy MEGA o długości 17,8-18,1 m.

Pojazdy MAXI mają pomieścić min. 85 podróżnych, w tym 24-30 na miejscach siedzących, z czego co najmniej osiem dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są dwie pary drzwi, każde o szerokości 1100 mm, w układzie 2-2-0. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy powinny być wyposażone w silnik o mocy w przedziale od 200 do 225 kW. Natomiast pojazd MEGA mają pomieścić min. 140 pasażerów, w tym 38-40 na miejscach siedzących, z czego 10 będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są cztery pary drzwi o szerokości 1100 m każde w układzie 2-2-2-2. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy powinny być wyposażone w silnik o mocy w przedziale od 225 do 240 kW. Wszystkie autobusy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring i informację pasażerską.

Termin składania ofert mija 18 grudnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizował należycie dostawy fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej z silnikami spełniającymi normę emisji spalin co najmniej EURO-6, o łącznej wartości min. 4 mln zł brutto. O wyborze zadecydują całkowity koszt brutto (53%), właściwości technologiczno-eksploatacyjne (22%), oszczędność energii i ochrona środowiska (10%), warunki gwarancji i serwisu oraz rabat na części (8%), termin realizacji dostawy (5%), unifikacja pojazdu i silnika (2%). W przypadku kryteriów technologiczno-eksploatacyjnych pod ocenę brane będą powierzchnia niskiej podłogi, trzyczęściowa szyba czołowa, regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej, szerokość drzwi, trzyczęściowy zderzak przedni, zawieszenie osi przedniej, liczba uchylnych okien, ochrona osób przebywających w kabinie, wytrzymałość konstrukcji nośnej, certyfikat niepalności, podatność obsługowa poszycia bocznego.

Autobusy klasy MAXI mają zostać dostarczone w ciągu 440 dni od podpisania umowy, natomiast na dostawę autobusu przegubowego przeznaczono do 500 dni. Dodatkowe punktu można otrzymać za zaoferowanie dostaw pojazdów MAXI w terminie krótszym niż 380 dni.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Nowy dworzec autobusowy na zdjęciach

Komunikacja

Wrocław. Nowy dworzec autobusowy na zdjęciach

Jakub Dybalski 07 listopada 2017

Tarnowo Podgórne bez kolejnych nowych autobusów

Komunikacja

Tarnowo Podgórne bez kolejnych nowych autobusów

Witold Urbanowicz 30 października 2017

Tarnowo Podgórne kupuje cztery autobusy

Komunikacja

Tarnowo Podgórne kupuje cztery autobusy

Jakub Dybalski 07 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS