Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tarnów kupuje autobusy. Tym razem na olej napędowy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-08-17 09:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tarnów kupuje autobusy. Tym razem na olej napędowy
autobus w Tarnowiefot. UM Tarnów
Po niepowodzeniu w przetargu na autobusy napędzanie LNG Tarnów w trybie ekspresowym zamierza kupić pięć zwykłych autobusów. Właśnie ogłosił przetarg.

Przedmiotem zamówienia jest pięć 12–metrowych, niskopodłogowych autobusów miejskich, które MPK w Tarnowie określa jako „ekologiczne”. Zamawiający jeszcze nie opublikował specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wiadomo jednak, że autobusy mają jeździć na olej napędowy.

Termin otwarcia ofert określono na 22 września, a jeśli chodzi o termin realizacji zamówienia, to MPK Tarnów chciałoby, by autobusy trafiły do niego do końca listopada (to jedno z kryterium oceny ofert). Tak krótki termin realizacji jest spowodowany niezrealizowanym planem zakupów w tym roku. W Tarnowie, w którym średni wiek pojazdów to 15 lat, tabor autobusowy wymaga radykalnego odmłodzenia. W planach miasta jest zakup w ciągu najbliższych kilku lat ok. 45 autobusów napędzanych LNG, a pierwszym etapem miał być ogłoszony w kwietniu przetarg na pięć takich pojazdów.

Przetarg się jednak nie udał, bo nie wpłynęła żadna oferta. W lipcu został z tego powodu unieważniony. W tym samym czasie unieważniono przetarg na zakup paliwa do wspomnianych autobusów. Póki co nie rozpisano go ponownie.

MPK Tarnów wymaga, by wszystkie autobusy pochodziły od jednego producenta i były fabrycznie nowe. Koszt zakupu szacuje na 4,5 mln zł netto. Wśród kryteriów oceny ofert cena wydaje się być najważniejszą (70 proc.). Poza nią 22 proc. punktów można uzyskać za kryteria techniczne, 5 proc. za wspomnianą dostawę do 30 listopada tego roku, a pozostałe trzy za parametry ekologiczne.

Wymiana taboru jest w Tarnowie pilnie potrzebna. 20 autobusów, które regularnie wożą pasażerów, ma 20 lat i więcej. Choć w ostatnich latach MPK kupiło 21 tureckich autobusów Otokar Kent, 11 pojazdów napędzanych jest hybrydowo, a kolejnych 23 we flocie MPK to pojazdy napędzane CNG, to z drugiej strony aż połowa autobusów nie ma niskiej podłogi i w ogóle nie jest przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tarnów kupuje Solarisy. Solbus przegrał… o miesiąc

Komunikacja

Tarnów kupuje Solarisy. Solbus przegrał… o miesiąc

Jakub Dybalski 25 września 2015

Poznań. MPK chce wydzierżawić 20 przegubowców i zaoszczędzić

Prawo & Finanse

Poznań. MPK chce wydzierżawić 20 przegubowców i zaoszczędzić

Jakub Dybalski 19 sierpnia 2015

Ekologiczne, choć na ON, czyli jakich autobusów chce Tarnów

Komunikacja

Ekologiczne, choć na ON, czyli jakich autobusów chce Tarnów

Jakub Dybalski 18 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS