Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szydło: Rząd doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną

Dalej Wstecz
Autor:

Edyta Wsół

Data publikacji:
2015-11-23 12:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szydło: Rząd doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną
fot. Djenan, flickr.com, CCA
Premier Beata Szydło obiecała powstanie tunelu w Świnoujściu. Była to szybka reakcja na pytanie, zadane podczas pierwszego posiedzenia sejmu, przez posła partii Nowoczesna, Piotra Misiło. Premier nie zdradziła jednak kiedy, za ile i z jakich dokładnie środków miałaby zostać zrealizowana inwestycja. – Budowa tunelu lub mostu powinna zostać zrealizowana już dawno temu – komentuje dla Portalu „RynekInfrastruktury” poseł Sejmu RP, Piotr Misiło.

Podczas pierwszego posiedzenia nowego Sejmu RP posłowie zadali szefowej rządu multum pytań o długo oczekiwane inwestycje. Ważny temat poruszył m. in. Piotr Misiło. Zapytał on o budowę tunelu pod Świną. – Czy zamierzają państwo zrobić stałą przeprawę w Świnoujściu, zamiast obecnej promowej. Tunel czy też most? Jeśli tak, to kiedy i ile pieniędzy zamierzacie na to wydać – pytał Misiło.

Premier jeszcze w środę wieczorem zareagowała na pytanie w sprawie tej inwestycji. – W zakresie utworzenia stałej przeprawy w Świnoujściu należy stwierdzić, że trwają prace nad przygotowaniem tej inwestycji, w tym ustalenie struktury jej finansowania. Rząd rozwiąże ten problem i doprowadzi do budowy tunelu pod rzeką Świną – odpowiedziała premier Beata Szydło.

Sprawa niecierpiąca zwłoki

– Nikt kto kiedykolwiek próbował przedostać się ze Szczecina do Świnoujścia samochodem nie zadałby pytania czy lub dlaczego stała przeprawa przez Świnę jest potrzebna. W tym miejscu czeka się, stojąc w kolejce, od godziny do trzech godzin czekając na przeprawę na drugą stronę, a to w 2015 roku absolutnie irracjonalne – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Piotr Misiło, członek komisji infrastruktury oraz gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Każdy dzień odwlekania inwestycji to stracone pieniądze. – Taka sytuacja przynosi duże straty zarówno te czysto ekonomiczne ale także i te społeczne. Budowa tunelu lub mostu powinna zostać zrealizowana już dawno temu. ERR tj. społeczna stopa dyskontowa dla tego projektu wynosi grubo powyżej 20%, a pełen zwrot zainwestowanego kapitału, wraz z całkowitym kosztem pieniądza, maksymalnie po 25 latach – dodaje Piotr Misiło.

Inwestycja za 800 mln zł

Budowa przeprawy pod Świną to jedna z obietnic Prawa i Sprawiedliwości z kampanii wyborczej. W zeszłym roku tunel został wpisany na listę inwestycji, które mają powstać do 2020 roku. Połączenie pomiędzy Wolinem a Uznamem ma mieć ponad 1,5 km długości. Według szacunków ma kosztować około 800 mln zł.

O kwestii budowy tunelu w Świnoujściu przeczytasz więcej tutaj.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozmowy o tunelu w Świnoujściu trwają

Przestrzeń

Rozmowy o tunelu w Świnoujściu trwają

Leonard Dolecki 24 lutego 2016

Nowe tunele drogowe pod Londynem receptą na korki?

Przestrzeń

Nowe tunele drogowe pod Londynem receptą na korki?

Marcin Żywiałkowski 21 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS