Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szósty tramwaj Solarisa dla Lipska na targach Trako 2017

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-09-27 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szósty tramwaj Solarisa dla Lipska na targach Trako 2017
fot. JD
Szósty tramwaj Solarisa dla Lipska na targach Trako 2017
Szósty tramwaj Solarisa dla Lipska na targach Trako 2017
Szósty tramwaj Solarisa dla Lipska na targach Trako 2017
Szósty tramwaj Solarisa dla Lipska na targach Trako 2017
Dwa lata temu Solaris wygrał przetarg na dostawy łącznie 41 tramwajów dla Lipska w latach 2016-20. Do tej pory zakontraktowano 14, a w piątek podpisano umowę na 9 kolejnych. Dostarczono na razie pięć, które jeżdżą po niemieckim mieście. Szósty można oglądać w Gdańsku.

Tramwaj dla Lipska to liczący 37,63 m długości i 2,3 m szerokości, czteromodułowy pojazd, który pomieści 220 pasażerów, z czego 75 na miejscach siedzących.

– Ma kilka bardzo ciekawych rozwiązań technicznych – zwraca uwagę Zbigniew Palenica, szef Solaris Tram. – Podwozie jest tak skonstruowane, że przejście w środku tramwaju się nie zwęża. Pojazd ma szerokie okna a także sufit, którego kolor adaptuje się do natężenia światła. Myślę, że ten tramwaj ma taką konstrukcję, że będzie jeździł 50 lat – dodawał.

Dostawy dla Lipska są realizowane jeszcze przez Solaris Bus&Coach, a nie przez nową spółkę Solaris Tram, która powstała jako konsorcjum ze Stadlerem i do niej trafiła "tramwajowa" cześć Solarisa. Ale inne realizowane dziś kontrakty to już domena nowej firmy.

Solaris Tram będzie realizowało dostawy na 7 tramwajów plus 7 kolejnych w opcji dla Brunszwiku. Mają tam trafić w 2019 r. W postępowaniu związanym z tym kontraktem, z powodów finansowych i prawnych, wystartował niemiecki oddział Stadlera, ale w całości realizuje go właśnie Solaris Tram. To jeden z przykładów korzyści ze współpracy ze Stadlerem. Innym zamówieniem jest produkcja 110 pudeł tramwajowych dla odbiorcy z Hanoweru. Według szefów Solarisa podwykonawstwo tramwajowe może być dla firmy sposobem na przetrwanie "chudych lat", jeśli takie nadejdą.

Po poza tym tramwajowa cześć Solarisa ma rozwojowe plany. Fabryka w Środzie Wielkopolskiej ma być rozbudowana i zwiększyć swoją powierzchnię dwukrotnie, a produkcję – trzykrotnie. To tam mają powstawać pudła i podstawowe elementy. Montaż ma się odbywać w zakładach Stadlera w Siedlcach i Solarisa w Poznaniu. Logistyka ma zająć się warszawski oddział Stadlera i poznański Solarisa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS