40–tysięczne miasto z województwa zachodniopomorskiego kupuje dziesięć miejskich autobusów elektrycznych. To kolejne niewielkie miasto, które stawia na elektromobilność.
Zamawiającym w Szczecinku jest Komunikacja Miejska, czyli spółka która korzysta z 32 autobusów, z czego 7 to pojazdy turystyczne. Przetarg jest więc początkiem wymiany dużej części taboru. Jego przedmiotem jest 10 niskopodłogowych, fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości ok. 12 m. Dodatkowo firma, która wygra przetarg musi dostarczyć 10 identycznych stacjonarnych ładowarek akumulatorów trakcyjnych i jednej mobilnej ładowarki w ramach systemu ładowania akumulatorów trakcyjnych, przystosowanych do ładowania akumulatorów w oferowanych autobusach.
Autobusy muszą zmieścić minimum 70 pasażerów, z czego 22 na miejscach siedzących, a 6 foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający zażyczył sobie dwojga drzwi w układzie 2–2–0. W środku musi się znaleźć miejsce dla wózka inwalidzkiego i wózka dziecięcego.
Silniki elektryczne każdego autobusu muszą mieć moc minimum 160 kW. Pojemność baterii określono na co najmniej 200 kWh i zaznaczono, że autobus powinien być w stanie przejechać dziennie 160 km bez ponownego ładowania. Przewoźnik chce się też zabezpieczyć przed spadkiem jakości baterii w czasie eksploatacji. Dostawca musi zadeklarować, że baterie utrzymają pojemność na poziomie 80 proc. przez cały okres gwarancji, czyli minimum 7 lat. A jeśli będzie inaczej, będzie musiał wymienić baterie.
Cena będzie decydowała o wyborze oferty w 60 proc. Pozostałe punkty będzie można uzyskać za parametry techniczne. Punktowane będą: wyższa niż minimalna pojemność baterii, niskie zużycie energii elektrycznej, wysokość podłogi na progu wejścia do autobusu, a także rodzaj zastosowanej technologii jeśli chodzi o oświetlenie i klimatyzację.
Oferenci muszą się wykazać dostawami minimum pięciu autobusów jednego typu (nie muszą być w jednej dostawie) zbieżnych z tymi, które są przedmiotem opisywanego zamówienia, w ciągu ostatnich trzech lat. Poza tym muszą się też wykazać dostawą w tym samym czasie przynajmniej jednej zewnętrznej ładowarki o mocy 80 kW.
Na oferty czekają w Szczecinku do 6 października. Dostawy mają się zakończyć w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.