Szczecin po raz kolejny próbuje wybrać projektanta dla przebudowy zajezdni tramwajowej Golęcin. To część wielkiego projektu unijnego, dzięki któremu powstaną dwie nowe trasy tramwajowe, a szereg starszych zostanie wyremontowanych.
Wpierw w grudniu Szczecin otrzymał 86 mln zł dofinansowania na b
udowę nowych tras tramwajowych, w a marcu – 175 mln zł
dofinansowania na remonty. Szczeciński projekt zakłada modernizację największych ciągów tramwajowych. To dziesięć zadań inwestycyjnych obejmujących łącznie 22,3 km toru pojedynczego. Dla większości zadań Szczecin ma gotowe projekty i niebawem mają ruszyć przetargi.
Największy problem miasto ma z przebudową zajezdni Golęcin. W styczniu 2017 r. podpisano nawet umowę z wykonawcą, ale umowa została zerwana. Teraz trwa kolejny przetarg na to zadanie. Termin składania ofert mija 22 maja 2018 r., a o wyborze zadecydują cena (60%), doświadczenie projektanta specjalności drogowej (15%) i konstrukcyjno-budowlanej (15%), a także wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki w wykonaniu umowy (10%).
W zakres zadania wchodzi opracowanie dokumentacji umożliwiającej budowę nowego budynku administracyjno-biurowego, przebudowę istniejących obiektów kubaturowych, w tym podstacji trakcyjnej wraz z wymianą kompletnego wyposażenia w urządzenia elektroenergetyczne, przebudowę i rozbudowę o nowe tory układu torowego z siecią trakcyjną na zajezdni, rozbudowę i przebudowę ul. Wiszesława przed zajezdnią zakładającą wybudowanie pętli objazdowej obejmującej obszar torowiska, jezdni oraz chodników. Powstanie tor wjazdowy od strony ul. Świętojańskiej, dzięki czemu zniknie konieczność manewrowania przy wjeździe na ul. Wiszesława.