Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin tylko z jedną ofertą

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin tylko z jedną ofertą
fot. spad.szczecin.pl
Zakończył się przetarg dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie” na cztery nowe autobusy miejskie w tym dwa przegubowe. Swoją ofertę złożył tylko jeden producent – Solaris. Przewyższa ona nieznacznie budżet przygotowany przez zamawiającego.

Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” (SPAD) to jeden z miejskich przewoźników w Szczecinie który obsługuje 23 linie i korzysta z ok. stu autobusów. Teraz zdecydował się na kupno czterech fabrycznie nowych pojazdów – w tym 2 szt. jednoczłonowych i 2 szt. Przegubowych.

Po otwarciu kopert okazało się, że tylko jeden producent przystąpił do przetargu. Jest nim Solaris, który wycenił zadanie na 6.912.600,00 zł brutto. Jest to nieznacznie więcej niż przyjął zamawiający. SPAD oszacowało wartość zamówienia na 6 mln 765 tys. zł brutto.

Jak podaje Joanna Dworak z Przedsiębiorstwa, przewidywany termin rozstrzygnięcia przetargu to koniec czerwca lub najpóźniej początek lipca. Zamawiający wskazał w zamówieniu, że wszystkie autobusy powinny być fabrycznie nowe, przy czym rok produkcji określono na 2017. Silniki powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6 i jednocześnie określone w specyfikacji normy emisji poszczególnych związków chemicznych wchodzących w skład spalin. W części pasażerskiej pojazdy 12–metrowe mają pomieścić co najmniej 85 osób, z czego 30 pasażerów na miejscach siedzących, a 10 z nich ma być dostępnych z niskiej podłogi. Przegubowce przewidziano na minimum 140 osób i 40 foteli z tego 14 dostępnych z niskiej podłogi.

Wymogiem, który jest określany w przetargach coraz częściej, choć wciąż nie jest regułą, jest alkolock. Zamawiający żąda by autobus mógł być uruchamiany dopiero po sprawdzeniu, czy kierowca wcześniej nie pił alkoholu, a jeśli okaże się, że jest nietrzeźwy, autobus powinien zostać zablokowany.

Najważniejszym kryterium oceny ofert była cena (90 proc.). 10 proc. punktów można było otrzymać za warunki techniczno–eksploatacyjne. Połowę za materiał z którego jest wykonana konstrukcja nośna pojazdu, a połowę za sposób wykonania poszycia bocznego (preferowane jest poszycie wykonane metodą bez spawania lub klejenia). Termin dostawy autobusów określono na 16 stycznia – 15 lutego przyszłego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia z ofertami na rozbudowę ul. Unruga

Przestrzeń

Gdynia z ofertami na rozbudowę ul. Unruga

Przemysław Farsewicz 15 lipca 2023

Warszawa robi przymiarki do rozbudowy ulicy Bartyckiej

Przestrzeń

Warszawa z planami rozbudowy ul. Karczunkowskiej – dojazdu do S7

Przestrzeń

Zobacz również:

Gdynia z ofertami na rozbudowę ul. Unruga

Przestrzeń

Gdynia z ofertami na rozbudowę ul. Unruga

Przemysław Farsewicz 15 lipca 2023

Warszawa robi przymiarki do rozbudowy ulicy Bartyckiej

Przestrzeń

Warszawa z planami rozbudowy ul. Karczunkowskiej – dojazdu do S7

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5