Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin szuka przewoźnika na linie na żądanie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-12-05 13:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin szuka przewoźnika na linie na żądanie
Szczecinfot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie rozpisał przetarg na 12–miesięczną obsługę linii dziennych i nocnych w tym mieście. Zwycięzca będzie m.in. woził pasażerów w Transporcie na Żądanie. Na oferty organizator transportu czeka do 19 grudnia.

Przedmiotem przetargu jest wykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej na obszarze działania Zamawiającego oraz świadczenie usług wynikających z tej umowy, np. uruchamianie nowych linii oraz wszelkich zmian parametrów linii, zlecenia wykonywania dodatkowej pracy przewozowej wynikającej z obsługi imprez masowych, w tym sportowych, przewozów okazjonalnych, Dni Morza itp., organizacji komunikacji zastępczej w związku z prowadzonymi robotami drogowymi i torowymi, uruchamianiu rezerwy wraz z obsługą, realizacji usług przewozowych w ramach transportu na żądanie.

Zwycięzca przetargu ma wykonywać usługi od stycznia do grudnia przyszłego roku. ZDiTM określił też numery linii na których mają kursować autobusy prywatnego przewoźnika. To linie dzienne – 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124, oraz linie nocne – 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. Trzecim zakresem usługi będzie obsługa Transportu na Żądanie. To niewielkie busy, które szczeciński organizator transportu uruchomił w ramach eksperymentu w części osiedla Podjuchy. Pojazdy nie jeżdżą w ramach rozkładu, ale na żądanie zabierają z kilkunastu określonych miejsc pasażerów, którzy wcześniej zamówią taką usługę na określoną godzinę. To jedna z pierwszych takich usług w Polsce, która w innych europejskich krajach jest już testowana od kilku lat. Według niektórych ekspertów ds. transportu taka, bardziej zindywidualizowana, usługa, mieszcząca się gdzieś pomiędzy zwykłym autobusem, a Uberem, to przyszłość transportu zbiorowego.

ZDiTM jeszcze nie opublikował specyfikacji wymaganych autobusów. Wiadomo, że cena nie będzie jedynym kryterium przy wyborze zwycięskiej oferty.

W Szczecinie przewozami zajmują się cztery spółki. W całości miejskie Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” oraz Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica”, należąca do Polic i do Szczecina spółka Szczecińsko–Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz zajmujące się głównie liniami podmiejskimi PKS Szczecin. Zamówienie dotyczy linii obsługiwanych przez wszystkie z wyżej wymienionych spółek.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nowe przystanki PKM w Gdyni z projektami grafik

Przestrzeń

Nowe przystanki PKM w Gdyni z projektami grafik

Witold Urbanowicz 05 grudnia 2016

W Płocku wprowadzono przystanki „na żądanie”. Bez machania

Prawo & Finanse

W Płocku wprowadzono przystanki „na żądanie”. Bez machania

Dominik Wójcik 14 lutego 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS