Szczecin przygotowuje się do realizacji kolejnego projektu unijnego na modernizację sieci tramwajowej. Ogłoszono właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla dziesięciu zadań. Obejmują one łącznie 22,3 km toru pojedynczego (ktp). Inwestycje mają zostać zrealizowane do końca 2023 r.
Urząd Miasta w Szczecinie ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla drugiego etapu przebudowy torowisk tramwajowych, który będzie realizowany w ramach aktualnej perspektywy unijnej, do końca 2023 r. Same projekty mają być natomiast gotowe w ciągu 270-540 dni od zawarcia umowy.
Postępowanie podzielone jest na dziesięć części. Pierwsza z nich przewiduje przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia (ok. 4000 metrów toru pojedynczego), w ciągu ul. Kołłątaja – ul. Asnyka – pętla Niebuszewo (ok. 1500 mtp), a także w ciągu pl. Żołnierza Polskiego – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego do pl. Rodła (ok. 1900 mtp). Przewidziano dobudowę dodatkowych dwukierunkowych relacji skrętnych na pl. Żołnierza Polskiego oraz na pl. Rodła oraz dodatkowego toru postojowego na pętli Niebuszewo.
Druga część to rozbudowa i przebudowa układu drogowego al. Powstańców Wielkopolskich w ramach przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli. Zakres inwestycji obejmuje szlak o długości ok. 3300 mtp.
Kolejne przedsięwzięcie to przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem). Długość toru pojedynczego sięga ok. 2900 mtp.
Część czwarta obejmuje przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną na pl. Szarych Szeregów z uwzględnieniem możliwości wprowadzenia tramwaju w al. Wojska Polskiego w kierunku Bramy Portowej. Odcinek szlakowy wynosi ok. 500 mtp.
Piąta część zakłada przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego z dodatkową relacją Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość odcinka to ok. 400 mtp.
Następne przedsięwzięcie to rozbudowa i przebudowa układu drogowego ul. Wiszesława w ramach zadania przebudowy zajezdni tramwajowej Golęcin. Przewiduje ono budowę nowego budynku administracyjno-biurowego, przebudowę istniejących obiektów kubaturowych, w tym podstacji trakcyjnej wraz z wymianą kompletnego wyposażenia w urządzenia elektroenergetyczne, przebudowę i rozbudowę o nowe tory układu torowego z siecią trakcyjną na zajezdni, rozbudowę i przebudowę ul. Wiszesława przed zajezdnią zakładającą wybudowanie pętli objazdowej obejmująca obszar torowiska, jezdni oraz chodników.
Kolejne dwa zadania to remont podstacji prostownikowej Kolumba oraz budowa podstacji prostownikowej Chmielewskiego.
Dziewiąte na liście przedsięwzięcie przewiduje przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Weleckie na wysokości ul. Podwale – ul. Kolumba – Chmielewskiego – Smolańska – Budziszyńska – do rozjazdów przed pętlą Pomorzany (ok. 6000 mtp), w ciągu ul. Nowa od wiaduktu kolejowego – pl. Ratuszowy – ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel wraz z dodatkową relacja pod wiaduktem (ok. 1000 mtp).
Ostatnie zadanie zakłada przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Jagiellońskiej od al. Bohaterów Warszawy do al. Piastów (ok. 800 mtp).
Termin składania ofert mija 19 maja. O wyborze zadecydują: cena (90%), metodologia wykonania przedmiotu zamówienia i wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki w realizacji przedmiotu umowy (po 5%).
Niedawno Szczecin podzielił się też informacjami na temat
planowanych zakupów taboru tramwajowego.