Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Świnoujście zamyka część promów dla kierowców przyjezdnych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr/Głos Szczeciński

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Świnoujście zamyka część promów dla kierowców przyjezdnych
fot. Andrzej Łuczak, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Jak informuje „Głos Szczeciński”, władze Świnoujścia zamykają dla kierowców zamiejscowych jedną z dwóch przepraw promowych pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. Problem zbyt dużych kolejek zostanie rozwiązany po wybudowaniu tunelu.

Chodzi o przeprawę pomiędzy centrum Świnoujścia i Warszowem (na wysokości stacji PKP), która do tej pory, w nocy oraz w weekendy (od piątku od godz. 17) była dostępna również dla kierowców spoza Świnoujścia (w innych terminach była dostępna tylko dla kierowców miejscowych).

Po raz pierwszy pomysł całkowitego zamknięcia przeprawy w Warszowie dla kierowców spoza Świnoujścia został sformułowany w sierpniu. Teraz władze miasta podjęły ostatecznie taką właśnie decyzję. Od 15 października, jak informuje „Głos Szczeciński”, przeprawa promowa Warszów będzie otwarta wyłącznie dla mieszkańców Świnoujścia i osób, które posiadają specjalne identyfikatory. Można się o nie starać w urzędzie miasta. Robert Karelus, rzecznik UM Świnoujście, tłumaczy w rozmowie z „GS”, że decyzja ta ma związek z faktem, że w rejonie przeprawy Warszów często tworzyły się (zwłaszcza w wakacje) gigantyczne kolejki, tymczasem promy na drugiej przeprawie, w Karsiborze, promy nie zawsze pływały w pełni wypełnione. Decyzja została podjęta po konsultacjach z branżą turystyczną.

„Głos Szczeciński” przypomina również, że na wjeździe do miasta zamontowana jest tablica, która informuje o czasie oczekiwania na obu przeprawach. Długość kolejek można także sprawić w internecie.

* * *

Naturalnie należy przypomnieć, że problem zbyt dużych kolejek na przeprawach promowych w Świnoujściu zostanie definitywnie rozwiązany w momencie, gdy wybudowany będzie tunel pomiędzy Wolinem i Uznamem. Pod koniec września budowa tunelu została zapisana w Kontrakcie Terytorialnym, a równolegle podpisana została umowa na dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego prac przygotowawczych do budowy tunelu.

– Jest to na pewno duży, o ile nie największy, od kilku lat, krok w stronę realizacji inwestycji budowy stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin – mówił wówczas w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Robert Karelus.

Z ekspertyzy finansowej przygotowanej przez władze Świnoujścia wynika, że porównując koszty funkcjonowania przepraw promowych (ponad 30 mln zł rocznie, uwzględniając samo kursowanie promów, bez kosztów remontów) i szacunkowe koszty utrzymania tunelu (ok. 5 mln zł rocznie), budowa stałej przeprawy powinna się zwrócić w czasie nie dłuższym niż 25 lat. Warto też zauważyć, że przeprawa promowa w Karsiborze to jedyna tego rodzaju „przeszkoda” na sieci dróg krajowych w Polsce.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska: Prom samorządowy i należący do... leśników

Komunikacja

Wielkopolska: Prom samorządowy i należący do... leśników

Kasper Fiszer 29 października 2017

Tam, gdzie promy zastępują autobusy

Komunikacja

Tam, gdzie promy zastępują autobusy

Jakub Dybalski 22 października 2016

Warszawa w wakacje na Wiśle  - prom, tramwaj wodny, statek

Komunikacja

Tanie papierosy na górnym pokładzie. Promem kolejowym do Danii

Komunikacja

Węgry: Lokalny prom o międzynarodowym znaczeniu

Komunikacja

Zobacz również:

Wielkopolska: Prom samorządowy i należący do... leśników

Komunikacja

Wielkopolska: Prom samorządowy i należący do... leśników

Kasper Fiszer 29 października 2017

Tam, gdzie promy zastępują autobusy

Komunikacja

Tam, gdzie promy zastępują autobusy

Jakub Dybalski 22 października 2016

Warszawa w wakacje na Wiśle  - prom, tramwaj wodny, statek

Komunikacja

Tanie papierosy na górnym pokładzie. Promem kolejowym do Danii

Komunikacja

Węgry: Lokalny prom o międzynarodowym znaczeniu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5