Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Świętokrzyska, Prosta… i co jeszcze? Warszawa w budowie w 2014 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-02-14 12:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Świętokrzyska, Prosta… i co jeszcze? Warszawa w budowie w 2014 r.
ul. Świętokrzyska w budowiefot. Jakub Dybalski
Dziewięć nowych łącznic Trasy Łazienkowskiej, zupełnie nowy ciąg Świętokrzyskiej i Prostej, druga jezdnia Wołoskiej i zupełnie nowy układ ulic wokół stacji metra Słodowiec. To tylko niektóre z inwestycji drogowych, jakie na ten rok zapowiada Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie.

W czwartek w ratuszu drogowcy przedstawili plany budowlane na ten rok. Rozmach jest duży. Budowa drugiej linii metra spowoduje, że też na powierzchni stolica – w północnej części centrum – zmieni się znacznie. Planowana Trasa Świętokrzyska ma poprawić dojazd z prawobrzeżnej części miasta, a w zachodniej części miasta ma ruszyć budowa brakującego odcinka Nowolazurowej.

Już w sobotę 15 lutego dwa z istniejących do tej pory wjazdów z Wisłostrady na Trasę Łazienkowską zostaną zamknięte i rozebrane. Łącznie powstanie dziewięć nowych łączników – osiem po lewej stronie Wisły i jeden na drugim brzegu połączy z północy na zachód Wał Miedzeszyński i Trasę Łazienkowską. Pierwsze nowe estakady mają być gotowe w wakacje.

Prawdopodobnie największe zmiany wiążą się z przebudową ulic Świętokrzyskiej i Prostej. Obie na razie są wielkim placem budowy, bo pod spodem powstaje metro. Świętokrzyska będzie zwężona, Prosta – rozszerzona. Ta pierwsza na odcinku od Kopernika do Marszałkowskiej będzie miała tylko po jednym pasie dla samochodów w każdą stronę, a dalej do Ronda ONZ – po dwa. Otrzyma zupełnie nowy wygląd z inaczej wytyczonymi przejściami dla pieszych, parkingami, ale też pasami i drogami rowerowymi. Budowa ruszy w maju, ma się skończyć jesienią. Ul. Prosta od Ronda ONZ do Ronda Daszyńskiego ma być dwujezdniowa, o dwóch pasach ruchu w obie strony, z ciągami pieszo–rowerowymi po obu stronach. Tramwaj pojedzie środkiem, specjalnie wytyczonym pasem, który na razie będzie pokrywała trawa, ale w przyszłości może być też wykorzystywany przez autobusy. Budowa ma się skończyć w drugiej połowie roku.

Mieszkańców Targówka mogą z niecierpliwością czekać na powstanie Trasy Świętokrzyskiej, która połączy ich dzielnicę, od ul. Zabranieckiej z Mostem Świętokrzyskim. 3–kilometrowa trasa ma prowadzić przez Szmulki i dworzec Warszawa Wschodnia. Na razie, czyli do listopada ma być gotowy pierwszy etap, od mostu do ul. Zamojskiego, który powstaje nad budowaną linią metra. Projekt drugiego odcinka (Zamojskiego – Kijowska) będzie gotowy w listopadzie. Trwają procedury przygotowawcze do budowy trzeciego (Kijowska – Zabraniecka).

Rozkopana dziś ul. Sacharowa w pobliżu stacji metra Słodowiec, to tylko wstęp do nowego wytyczenia dróg, chodników i ścieżek rowerowych w tym rejonie. Ul. Sacharowa ma dochodzić do Marymonckiej, natomiast zniknie odcinek ul. Kasprowicza między Sacharowa a Żeromskiego. Z kolei Żeromskiego od Sacharowa do Marymonckiej będzie przebudowana do układu dwujezdniowego. Prace mają potrwać do wakacji, ale ul. Żeromskiego nie zostanie zamknięta. Potem, ale to prawdopodobnie dopiero w 2015 r. drogowcy wezmą się za zwężenie ul. Marymonckiej.

W drugim kwartale tego roku ruszą prace przy przebudowie ul. Kleszczowej, gdzie jedna jezdnia będzie się krzyżowała z przecznicami w formie rond (z Krańcową, Ryżową, Chrobrego i Solipską). W tym samym czasie powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą na budowę drugiej jezdni ul. Wołoskiej między Wiktorską a Bagażową. Z tym będzie się wiązała również przebudowa skrzyżowań z Woronicza i Odyńca.

W tym roku drogowcy będą się też przebijać przez tory – górą lub dołem. Ten pierwszy sposób zastosują przy wartej prawie 80 mln zł budowie odcinka Nowolazurowej, między Chrościckiego a Połczyńską. Większość kilometrowego odcinka to wiadukt nad torami przy stacji Warszawa Główna Towarowa. Dodatkowo przebudowana zostanie sama Połczyńska. Dwoma wiaduktami nad torami, zostanie też puszczona ul. Marsa. To będzie jeden z elementów większej przebudowy ul. Marsa i Żołnierskiej w tamtym rejonie, ale przetarg zostanie ogłoszony dopiero jesienią. Z kolei dołem, czyli tunelem pod torami, ma przebiegać w Międzylesiu łącznik między ulicami Zwoleńską i Żegańską. Tam też wiąże się to z poważną przebudową całego rejonu z wybudowaniem nowych rond, dwóch przejść podziemnych dla pieszych (pod torami i przy urzędzie dzielnicy Wawer), a także zmianą charakteru niektórych ulic. ZMID przygotowuje przetarg na wykonanie tunelu. Prace zaplanowane na lata 2014–16 mają ruszyć w drugiej połowie roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W Katowicach powstał ekologiczny biurowiec

Przestrzeń

W Katowicach powstał ekologiczny biurowiec

Emilia Derewienko 25 sierpnia 2014

„Stali z II linii metra starczyłoby na siedem Wież Eiffla”

Przestrzeń

„Stali z II linii metra starczyłoby na siedem Wież Eiffla”

Jakub Dybalski 04 kwietnia 2014

Ratusz w sprawie ul. Prostej: Taka ulica będzie tam potrzebna

Przestrzeń

Ratusz w sprawie ul. Prostej: Taka ulica będzie tam potrzebna

Jakub Dybalski 07 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS