Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Świętochłowice planują węzeł Mijanka. Duże zmiany w rejonie Katowickiej i Wojska Polskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Świętochłowice planują węzeł Mijanka. Duże zmiany w rejonie Katowickiej i Wojska Polskiego
fot. MacQtosh, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons Ulica Katowicka w Świętochłowicach
Świętochłowice planują węzeł przesiadkowy „Mijanka” w rejonie skrzyżowania ulic Katowickiej i Wojska Polskiego. Założenia zakładają budowę nowego odcinka Wojska Polskiego z nowym przebiciem pod torami kolejowymi, budowę dwutorowego odcinka torowiska tramwajowego w miejscu starej ulicy Wojska Polskiego oraz dopuszczenie ruchu autobusów po torowisku.

Inwestycja planowana jest w południowo-wschodniej części Świętochłowic. Obszar inwestycji wyznaczają skrzyżowania ulicy Katowickiej z ulicami Wojska Polskiego, Szpitalną, Świerczewskiego (obecnie Konstytucji 1997 roku), Findera (obecnie Marii Dulcissimy Hoffmann), Cmentarną i Żołnierską, skrzyżowanie ulic Wojska Polskiego i Hajduki, skrzyżowanie ulic Hajduki i Komandra (obecnie Wiśniowej) oraz linia kolejowa relacji Katowice – Gliwice. W węźle „Mijanka” krzyżują się: linia kolejowa relacji Katowice – Gliwice i dalsze, zjazd z Drogowej Trasy Średnicowej (DW 902) oraz linie autobusowe i tramwajowe, które umożliwiają dojazd do innych miast Aglomeracji Górnośląskiej m.in. do Rudy Śląskiej, Bytomia, Chorzowa, Katowic, Gliwic i Zabrza. Poprowadzone są tędy trasy trzech linii tramwajowych oraz pięć linii autobusowych (w tym jedna nocna).

Zakres inwestycji w gestii Świętochłowic obejmuje przebudowę infrastruktury drogowej oraz budowę obiektów kubaturowych towarzyszących obsłudze podróżnych i miejsc parkingowych. Natomiast w gestii spółki Tramwaje Śląskie pozostaje przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu Katowickiej i Wojska Polskiego (ok. 1820 metrów toru pojedynczego).

Celem inwestycji jest zwiększenie atrakcyjność komunikacji miejskiej oraz maksymalne zbliżenie różnych środków transportu. Nowo projektowany układ komunikacyjny zakłada wyłączenie z ruchu samochodowego fragmentu ul. Wojska Polskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Katowicką do skrzyżowania z ul. Hajduki, i pozostawienie w tym miejscu jedynie torowiska tramwajowego (w formie dwutorowej na całej długości i z uwzględnieniem możliwości przejazdu autobusu) oraz ciągu pieszo-rowerowego. Na potrzeby ruchu kołowego należy zaprojektować nowy fragment drogi, który połączy ul. Hajduki z ul. Katowicką na przedłużeniu ul. Cmentarnej. Na potrzeby budowy nowego odcinka drogi Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować nowy obiekt inżynierski – wiadukt kolejowy, pod którym zostanie przeprowadzona projektowana droga. Dodatkowo zakłada się adaptację istniejącego wiaduktu do potrzeb prowadzenia pod nim dwutorowego torowiska tramwajowego i ciągu pieszo-rowerowego, z uwzględnieniem możliwości przejazdu autobusów.

Linie autobusowe relacji wschód-południe powinny zostać skierowane na torowisko tramwajowe – aż do ponownego włączenia w ciąg ul. Wojska Polskiego, na południe od skrzyżowania z ul. Hajduki. W kierunku przeciwnym wjazd na torowisko odbywałby się dopiero na nowo projektowanym skrzyżowaniu ul. Katowickiej i Wojska Polskiego. Parking przesiadkowy powinien zostać zlokalizowany po południowej stronie linii kolejowej.

Termin składania ofert mija 4 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%), doświadczenie projektantów posiadających uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej (20%), w specjalności inżynieryjnej drogowej (10%), w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (10%). W ciągu 100 dni od zawarcia umowy ma powstać rozszerzona koncepcja programowo-przestrzenna. Na całe zamówienie przeznaczono 480 dni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5