Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Suchorzewski: Nie ma się czego wstydzić

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Suchorzewski: Nie ma się czego wstydzić
fot. Włodzimierz Włoch
- Nie jest tak, że władze miast nie są świadome problemów społecznych, powodowanych przez procesy suburbanizacji - stwierdził podczas Kongresu Transportu Publicznego prof. Wojciech Suchorzewski, który wygłosił wprowadzenie do panelu dyskusyjnego "Polskie miasta przyszłości – przyjazne pasażerowi, efektywne kosztowo, nowoczesne technologicznie".

- Mija właśnie 20 lat od podjęcia uchwały rady miasta Krakowa, wprowadzającej politykę transportową. Zapewniła ona zróżnicowany dostęp samochodów osobowych do różnych części miasta, normatywy parkingowe, płatne parkowanie. Przyjęto też priorytety dla transportu publicznego. Jej znaczenie jest trudne do przecenienia. Podobne rozwiązania przyjęto w Warszawie w roku 1995 - wspomniał prof. Suchorzewski.

- My Polacy nie lubimy się chwalić, ale miasta polskie są często wymieniane, np. na stronach Komisji Europejskiej, jako ośrodki w których się nie najgorzej dzieje, jeśli chodzi o politykę transportową. Pojawiają się m.in. przykłady Gdyni, Krakowa i Warszawy. Nie ma się więc czego wstydzić - zaznaczył.

- W polskich miastach mieszkańcy w różnego rodzaju badaniach opinii wyrażają zdanie, że ma miejsce poprawa jakości transportu publicznego. Potrzebna jest jednak intensyfikacja działań, zwłaszcza w kierunku zmniejszenia konsumpcji energii. Podkreślenia godny jest także pozytywny wpływ prywatnego sektora, zwłaszcza jeśli chodzi o produkcję nowoczesnego taboru - podkreślił prof. Suchorzewski.

Prof. Suchorzewski mówił także o projekcie Ch4llenge, autorstwa Komisji Europejskiej. Jego celem jest stawianie na zrównoważoną mobilność. Wśród 9 miast partnerskich biorących udział w tym przedsięwzięciu jest Kraków, a tych, które są ośrodkami „podążającymi” są także Warszawa, Gdynia i Gostyń. Projekt to szereg warsztatów, seminariów krajowych, szkoleń dotyczących polityki transportowej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5