Partnerzy serwisu:
Felietony i komentarze

Strefa Płatnego Parkowania na Służewcu? Niezbędna!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
2017-04-03 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Strefa Płatnego Parkowania na Służewcu? Niezbędna!
fot. WU
Płatne parkowanie na Służewcu z pewnością będzie gorącym tematem w najbliższych miesiącach. Miasto, publikując wyniki najnowszego Studium Obsługi Komunikacyjnej Służewca opracowanego przez WYG International, zapowiedziało skierowanie pomysłu wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) do szerokich konsultacji.

W dyskusjach o SPPN musimy odpowiedzieć sobie na pytanie jakiego Służewca pragniemy. Czy coraz bardziej zakorkowanego, z mnogością dziko parkujących samochodów rozjeżdżających zieleń, , czy może atrakcyjnego miejsca do pracy i mieszkania, do którego łatwo można dojechać i miło spędzać czas na terenach do tej pory zastawionych nielegalnie parkującymi autami, które można zamienić w zielone skwery, parki i place miejskie?

Jako Stowarzyszenie zrzeszające mieszkańców, pracowników, najemców oraz właścicieli i zarządców budynków na Służewcu, nie mamy wątpliwości, że najbardziej pożądana dla wszystkich będzie realizacja drugiej wizji. Debata o SPPN w tej części Warszawy wymaga ewolucji w myśleniu o rozwoju miasta. Wprowadzenie miastotwórczych zmian na Służewcu nie będzie możliwe bez wprowadzenia płatnego parkowania. Liczby są nieubłagane – już teraz pomimo 4,5 tys. miejsc parkingowych, aż jedna czwarta samochodów (czyli ponad 1 tys.!) parkuje nielegalnie. To zjawisko będzie eskalowało, bo – zgodnie z prognozami – do 2030 r. liczba mieszkańców stolicy powiększy się o kolejne kilkaset tysięcy mieszkańców, a zatem także aut. W zakresie transportu Służewiec podąża obecnie we wzorcowym kierunku, zgodnym z Warszawską Polityką Mobilności: zmniejszania liczby samochodów przy jednoczesnym wzmacnianiu transportu publicznego, rowerowego i alternatywnych jego form. Miasto we wspomnianym Studium zapowiada m.in. zwiększenie liczby autobusów, tramwajów, ścieżek rowerowych i łatwiejszy dostęp do peronu PKP Służewiec, dzięki budowie przejścia podziemnego.

Realizacja SPPN powinna być naturalną kontynuacją tego podejścia, rozszerzonego o strategiczne zaplanowanie przyjaznych przestrzeni. Rozmawialiśmy już o tym z Biurem Polityki Mobilności i Transportu m.st. Warszawy.

Ten holistyczny projekt, dzięki determinacji wszystkich może się udać. Jak wynika z badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Stowarzyszenie #Lepszy Służewiec i miasto, aż 55 proc. osób dojeżdżało na Służewiec właśnie środkami komunikacji publicznej, nie mając jeszcze do czynienia z wieloma systemowymi usprawnieniami. Coraz więcej osób korzysta też z carpoolingu, systemu Veturilo lub rowerów oferowanych przez niektóre biurowce, wkrótce prawdopodobnie będzie także korzystać ze stworzonego przez miasto, systemu carsharingu, czyli wypożyczalni samochodów miejskich.

W zakresie nowych terenów publicznych #Lepszy Służewiec nawiązał dialog z miastem w celu budowy parku linearnego wykorzystującego nieczynne bocznice kolejowe i wzorcowego placu miejskiego. Tak jak w przypadku modernizacji ul. Marynarskiej, tak również w kwestii SPPN, nasze stowarzyszenie chętnie będzie pełniło funkcję swoistego centrum informacyjnego. Łączenie wiedzy i codziennych doświadczeń użytkowników Służewca z działaniami miasta przynosi oczekiwane efekty. Aby płatne parkowanie mogło funkcjonować sprawnie, warto rozważyć połączenie służewieckiej strefy z tą dotychczasową oraz wsparcie SPPN systemem informacji o wolnych miejscach parkingowych, obejmującej również informację o dostępnych miejscach w garażach podziemnych w biurowcach (miasto testuje już aplikację wskazującą wolne miejsca na Placu Konstytucji i przy Dworcu Centralnym).

Przypadek SPPN na Służewcu, ze względu na swoją specyfikę (stale rosnąca liczbą mieszkańców i 100 tys. osób pracujących codziennie na 1 mln mkw. powierzchni biurowej) może być referencją dla przyszłych rozwiązań parkingowych w Warszawie. Te również, z konieczności nadążania za zmieniającą się rzeczywistością, w najbliższym czasie będą musiały ulec zmianie.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
(Zbyt) tanie parkowanie, czyli kara karze nierówna

Felietony i komentarze

(Zbyt) tanie parkowanie, czyli kara karze nierówna

Jędrzej Puzyński 31 marca 2017

Ministerstwo podwyższy stawki za parkowanie w dużych miastach?

Prawo & Finanse

Ministerstwo podwyższy stawki za parkowanie w dużych miastach?

Witold Urbanowicz 16 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS