Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stępa: Projektowi PKM groził głęboki regres

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Stępa: Projektowi PKM groził głęboki regres
fot. PKM
– Żeby PKM odegrała oczekiwaną rolę, musi oferować częstotliwość na poziomie SKM w jej najlepszym okresie, czyli co 5-6 minut – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Kilka dni temu Ryszard Świlski, członek Zarządu Woj. Pomorskiego wywołał gigantyczną burzę, ujawniając w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”, że po linii PKM pociągi będą kursować jedynie co 20 min, w dodatku będą dojeżdżać jedynie do Gdańska Wrzeszcza, a nie do Gdańska Gł. Świlski potwierdził to w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, dodając że władze województwa „nigdy nie twierdziły”, że PKM będzie dojeżdżać do Gdańska Gł. (nie było to jednak trudne, żeby udowodnić, iż jeszcze niedawno wojewódzcy samorządowcy to jednak gwarantowali – i to na piśmie). Burza medialna była tak duża, że niespełna dobę później marszałek województwa Mieczysław Struk weryfikował słowa Ryszarda Świlskiego, mówiąc, że PKM pojedzie jednak co 15 min (czyli zgodnie z założeniami studium wykonalności), a w relacji z Gdańska przez lotnisko w Rębiechowie do Gdyni składy kursować będą co 30 min.

Według naszych informacji, poważnie rozpatrywana na szczeblu władz woj. pomorskiego jest teraz opcja, że w ciągu 1 godziny mają kursować dwa pociągi Gdańsk – Gdynia, dwa Gdańsk – Osowa, jeden Gdańsk – Kartuzy/Kościerzyna i jeszcze dodatkowo dwa Gdynia – Kartuzy/Kościerzyna, ze skomunikowaniem w Osowie.

Będzie więcej pociągów – Gdynia zmieni siatkę komunikacji miejskiej

Co na to wszystko władze Gdyni? – Cieszymy się, że w realizacji projektu pod nazwą Pomorska Kolej Metropolitalna nie nastąpił głęboki regres, którym byłaby niewątpliwie realizacja niefortunnej koncepcji rozkładu jazdy zaprezentowanej przez członka Zarządu Województwa, Ryszarda Świlskiego. Niemniej, deklarowaną obecnie częstotliwość kursowania pociągów PKM do Gdyni uważamy za uzasadnioną jedynie w okresie rozruchu i oswajania potencjalnych pasażerów z nową ofertą przewozową – ocenia w rozmowie z „RK” Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. – Żeby zarówno PKM, jak i SKM odegrała oczekiwaną rolę, tzn. skłoniły wielu podróżnych do przejścia z indywidualnego transportu na publiczny, musi oferować nie tylko wysoki standard podróży, ale i częstotliwość na poziomie SKM w jej najlepszym, jeśli chodzi o liczbę pasażerów, nie o standard, okresie, czyli co 5-6 minut. Wtedy będzie sens przeorientować znaczną część systemu miejskich linii autobusowych i trolejbusowych na trasy dowozowe do węzłów PKM i SKM. Oczywiście po realizacji przedłużenia PKM na północ, czyli do Gdyni Oksywia, a później także do Portu Lotniczego Gdynia-Kosakowo – uważa Marek Stępa.

ZKM Gdynia już wcześniej informował, że po uruchomieniu I etapu PKM w 2015 r. zmieni do pewnego stopnia układ linii autobusowych, ale nie będą to zmiany o charakterze rewolucyjnym. Nie będzie np. zmniejszenia liczby linii autobusowych i trolejbusowych łączących centrum Gdyni z Karwinami.

Dziś podpisanie umowy na budowę węzła Karwiny

Dziś prezydenci Gdyni Wojciech Szczurek i Sopotu Jacek Karnowski podpiszą umowę dotyczącą wspólnej inwestycji obu miast – Węzła Karwiny, który ma pełnić rolę zintegrowanego węzła przesiadkowego powiązanego z PKM. Samą budowę przystanku Gdynia Karwiny (w rejonie wiaduktu, po którym ul. Wielkopolska przecina linię kolejową 201) przeprowadzi spółka PKM SA, podobnie zresztą jak budowę przystanku Gdynia Stadion i modernizację stacji Gdańsk Osowa. Działania te są rozszerzeniem (dokonanym pod koniec 2013 r.) I etapu PKM, pierwotnie zakładającego samą budowę linii z Wrzeszcza do Rębiechowa.

Linia PKM ma już numer PLK

Linii PKM został przydzielony numer przez PKP PLK. Cała dwutorowa linia PKM od Wrzeszcza do Rębiechowa z odgałęzieniem w kierunku Gdyni otrzymała numer 248, natomiast łącznica pomiędzy liniami 248 i 201, zapewniająca wjazd z kierunku Gdańska w kierunku Kościerzyny, otrzymała numer 253.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Przestrzeń

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Michał Szymajda 27 maja 2023

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Prawo & Finanse

PKM zbuduje halę magazynowo-garażową

Jakub Rösler 01 października 2021

Zobacz również:

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Przestrzeń

Pomorskie potwierdza: Będą elektryczne pociągi na PKM

Michał Szymajda 27 maja 2023

PKP SKM w Trójmieście żegna się z PKM. Spółka wyjaśnia dlaczego

Przestrzeń

Historyczny przejazd pod drutem. EN57 po raz pierwszy na linii PKM

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5