Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Starcie trzech w Luboniu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-22 11:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Starcie trzech w Luboniu
fot. Autosan
Przedsiębiorstwo Transportowe Translub otworzyło oferty w relatywnie niewielkim przetargu na dostawy dwóch nowych autobusów. O zamówienie rywalizują Autosan, MAN i Solaris.

Translub kupuje autobusy standardowe o długości 11,8-12,2 m, mogące pomieścić co najmniej 90 podróżnych, w tym min. 28 na miejscach siedzących, z czego cztery będą dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2 i silnik spalinowy o mocy min. 180 kW.

Wczoraj (21 marca) minął termin składania ofert. Jak się okazało, zamówienie cieszy się – jak na polskie warunki – sporym zainteresowaniem. Swoje oferty złożyły trzy firmy. Zamawiający planował przeznaczyć na zamówienie kwotę 2,41 mln zł. Wszystkie propozycje mieszczą się w tym kosztorysie.

Autosan zaproponował kwotę 2,26 mln zł. Ponadto jest gotowy dostarczyć pierwszy autobus w terminie do 260 dnia od zawarcia umowy, a drugi – w terminie do 320 dni od zawarcia umowy. MAN jest gotów zrealizować zamówienie za 2,34 mln zł i dostarczyć pierwszy autobus w ciągu 255 dni, a drugi – 280 dni. Producent zaoferował też dłuższą gwarancję na powłoki lakiernicze, wynoszącą aż 84 miesiące (przy konkurencji oferującej 73 miesiące). Trzecią ofertę złożył Solaris, który zaproponował 2,29 mln zł. Producent jest gotów dostarczyć pierwszy autobus w terminie do 260 dnia od zawarcia umowy, a drugi – w terminie do 320 dni.

O wyborze decydują cena (60%), warunki techniczno-eksploatacyjne (30%), gwarancja (5%) oraz terminy dostaw (5%). Pod uwagę brane są zabezpieczenie antykorozyjne szkieletu nadwozia i podwozia, zbiornik paliwa wykonany z tworzywa sztucznego, sposób dzielenia szyby przedniej, miejsce wyprowadzenia rury wydechowej (preferowane na dach), zawieszenie osi przedniej, układ silnika, jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Luboń. Translub kupuje dwa autobusy

Prawo & Finanse

Luboń. Translub kupuje dwa autobusy

Jakub Dybalski 29 stycznia 2018

Luboń częściowo z Solarisami, częściowo bez autobusów

Komunikacja

Luboń częściowo z Solarisami, częściowo bez autobusów

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2018

Luboń: Translub z częściową ofertą na autobusy

Komunikacja

Luboń: Translub z częściową ofertą na autobusy

Witold Urbanowicz 14 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS