Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stadler pokazał pierwszy tramwaj dla lekkiej kolei w duńskim Aarhus (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-06-05 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stadler pokazał pierwszy tramwaj dla lekkiej kolei w duńskim Aarhus (zdjęcia)
Tramwaj Vario dla Aarhus fot. Stadler
Stadler pokazał pierwszy tramwaj dla lekkiej kolei w duńskim Aarhus (zdjęcia)
Stadler pokazał pierwszy tramwaj dla lekkiej kolei w duńskim Aarhus (zdjęcia)
Stadler pokazał pierwszy tramwaj dla lekkiej kolei w duńskim Aarhus (zdjęcia)
Stadler pokazał pierwszy tramwaj dla lekkiej kolei w duńskim Aarhus (zdjęcia)
Pierwszy tramwaj dla systemu lekkiej kolei w duńskim mieście Aarhus, wyprodukowany przez Stadlera w berlińskiej dzielnicy Pankow, został oficjalnie zaprezentowany. Wkrótce zostanie dostarczony do zamawiającego.

Kontrakt na budowę systemu light rail w Aarhus został podpisany w 2014 przez miejską spółkę celową z konsorcjum Stadlera i Ansaldo STS (producent taboru i sygnalizacji. System budowany jest „pod klucz”. Pochodzący ze Szwajcarii producent odpowiada za dostawę 14 pięcioczłonowych tramwajów z serii Vario oraz 12 pojazdów Tango.

Tango ma aż 34-metry, jest dwukierunkowy i całkowicie niskopodłogowy. Posiada 3 pary drzwi dwuskrzydłowych i jedne jednoskrzydłowe na stronę. Właśnie przechodzi testy ruchowe pod Berlinem. Tego typu tramwaje będą obsługiwać śródmiejską część nowego systemu lekkiej kolei. 39 metrowe pojazdy Tango (o nieco podobnej budowie do najnowsze produkty Pesy dla Wrocławia – w których dwa z czterech wózków mieszczą się w członie środkowym) posiadają 3 pary drzwi na stronę i komfortowym wyposażeniem wnętrza bardziej przypominającym krótkodystansowe pociągi. Zostaną one wyprodukowane w Szwajcarii, a pierwszy z nich spodziewany jest w Danii w październiku tego roku. Będą one operować na trasach Odderbanen i Grenaabanen. To jak przebiegać będą trasy, które planuje się otworzyć w 2017 roku, dobrze ilustruje poniższy film.



 Zarówno pojazdy Vario jak i Tango zostaną wykonane by podołać miejscowym warunkom klimatycznym. Leżące nad morzem Aarhus zmaga się ze sporą wilgotnością, dlatego Stadler przygotował dla wagonów specjalne zabezpieczenia antykorozyjne oraz wydajną klimatyzacje i wentylację, która pozwoli uniknąć osiadaniu pary po wewnętrznej stronie okien. Dbałość o wygląd wnętrza jest mocną stroną projektantów pojazdu, w którym zadbano też o to, by miejsca dla osób na wózkach nie były oddzielane od przestrzeni dla w pełni sprawnych pasażerów w taki sposób, jaki znamy np. polskich tramwajów. Na etapie przygotowywania specyfikacji myślano też o instalacji toalet w wagonach Vario. Ostatecznie uznano, że tramwaje będą ich pozbawione, za to toalety znajdą się na stacjach.

W zamieszkałym przez 240 tysięcy ludzi Aarhus prowadzi się także bardzo ciekawy projekt dotyczący priorytetu przejazdowego dla rowerzystów na skrzyżowaniach. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
E-commerce coraz bardziej wszechstronne

Komunikacja

E-commerce coraz bardziej wszechstronne

Łukasz Kuś 03 czerwca 2016

WKD oficjalnie zaprezentowała nowe składy z Newagu (zdjęcia)

Komunikacja

WKD oficjalnie zaprezentowała nowe składy z Newagu (zdjęcia)

Martyn Janduła 03 czerwca 2016

Volvo Electric podczas Wrocław Global Forum

Mobilność

Volvo Electric podczas Wrocław Global Forum

inf. prasowa 03 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS