Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Stadler wyprodukuje i utrzyma 52 pociągi dla kolei miejskiej w Liverpoolu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-16 17:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stadler wyprodukuje i utrzyma 52 pociągi dla kolei miejskiej w Liverpoolu
wiz. Stadler
Stadler wyprodukuje i utrzyma 52 pociągi dla kolei miejskiej w Liverpoolu
Stadler wyprodukuje i utrzyma 52 pociągi dla kolei miejskiej w Liverpoolu
Stadler wyprodukuje i utrzyma 52 pociągi dla kolei miejskiej w Liverpoolu
Stadler podpisał w czwartek 16 lutego umowę z Merseytravel na produkcję 52 pociągów dla kolei miejskiej Merseyrail w Liverpoolu. Producent będzie odpowiedzialny też za utrzymanie pociągów przez okres 35 lat. Pierwszy skład ma dotrzeć do Liverpoolu w połowie 2019 r.

System komunikacji szynowej w Liverpoolu jest hybrydą rozwiązań metra i kolei miejskiej. Trasy są wydzielone od innej infrastruktury kolejowej i przebiegają w centrum w tunelach. Obecna flota pojazdów Merseytravel, organizatora i operatora komunikacji miejskiej w Liverpoolu, składa się z jednych z najstarszych pojazdów szynowych w Wielkiej Brytanii, z średnią wieku sięgającą 40 lat.

W czwartek 16 lutego Stadler podpisał umowę z Merseytravel na dostawę i późniejsze utrzymanie 52 pociągów. Wartość umowy sięga 700 mln funtów. Kontrakt zawiera też opcję na dostawę kolejnych 60 pojazdów. Dla Liverpoolu nowe składy przyniosą rewolucję: będą one mogły przewieźć o 60% więcej pasażerów, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej liczby siedzeń i przyczynią się do skrócenia czasu przejazdu o 10%.

Wszystkie czterowagonowe składy o długości 64,98 m i szerokości 2,82 m wejdą do eksploatacji do 2021 r., przy czym pierwszy skład przyjedzie na testy w połowie 2019 r. Składy o aluminiowej konstrukcji będą jednoprzestrzenne, z niższą podłogą – na poziomie 960 mm nad główką szyny. Składy będą w stanie przewieźć 486 podróżnych, w tym 182 na miejscach siedzących i dwóch niepełnosprawnych na wózkach. Dzięki wysuwanym stopniom praktycznie wyeliminowany zostanie problem odstępu między pociągiem a peronem,.
Składy będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h. Będą one zasilane z trzeciej szyny 750V. Przewidziano również ich wyposażenie w baterie, które umożliwią autonomiczną jazdę bez zasilania z trzeciej szyny na terenie zajezdni i hali warsztatowej. Ponadto składy będą mogły w przyszłości zostać dostosowane do napięcia 25 kV AC i systemu ETCS poziom II.

Zadaniem Stadlera będzie utrzymanie taboru przez 35 lat jego eksploatacji. Producent wybuduje w tym celu nową zajezdnię w Kirkdale. Ponadto firma będzie wykonywać zadania związane z utrzymaniem i obsługą istniejącego taboru w Birkenhead. W tym celu Stadler przejmie od Merseytravel 155 pracowników utrzymania i warsztatu. Tym samym liczba pracowników Stadlera w Wielkiej Brytanii wzrośnie do 200 do roku 2019.

System kolei miejskiej Liverpoolu został utworzony w II połowie lat 70. XX w. od połączenia linii podmiejskich i budowy tuneli pod centrum Liverpoolu. Obecnie Merseyrail składa się z 120 km tras i 67 stacji. Obsługą do 2028 r. w ramach udzielonej franczyzy zajmuje się konsorcjum Serco i Abellio. Tabor składa się z 59 pociągów. Codziennie z połączeń korzysta ok. 110 tys. pasażerów (poziom porównywalny z wynikami centralnego odcinka II linii metra w Warszawie).



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiasto: Nowe linie PKM i SKM nieprędko?

Przestrzeń

Trójmiasto: Nowe linie PKM i SKM nieprędko?

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2016

Śląsk. Dawne linie kolejowe będą trasami rowerowymi

Przestrzeń

Śląsk. Dawne linie kolejowe będą trasami rowerowymi

Rafał Stawecki 16 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS