Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Spór o Puławy Miasto. Jaki będzie nowy dworzec?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Spór o Puławy Miasto. Jaki będzie nowy dworzec?
fot. Muri, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
PKP SA planują postawić w miejscu dotychczasowego dworca Puławy Miasto nowy, jednokondygnacyjny obiekt. Wątpliwości mają władze miasta, którym nie podoba się „drastyczna zmiana formy architektonicznej dworca, który harmonijnie wpisuje się w otoczenie”.

W zeszłym miesiącu PKP SA rozstrzygnęły przetarg na przebudowę dworca Puławy Miasto. Zakres prac obejmuje rozbiórkę części dworcowej, pochodzącej z 1959 r., budowę nowego budynku dworca oraz przebudowę budynku mieszkalnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem obszarów terenu wokół obiektu. Zamiast dotychczasowego dwukondygnacyjnego obiektu powstanie jednopoziomowy obiekt. Prace zrealizuje Korporacja Budowlana Darco Dariusz Żark z Radomia za ok. 2,8 mln zł brutto w ciągu 44-48 tygodni od podpisania umowy.

Plany te nie podobają się Urzędowi Miasta w Puławach. Samorząd zwrócił się do PKP SA z wnioskiem o ponownie przeanalizowanie pomysłu na wyburzenie dotychczasowego dworca. – Zakładane zmiany wprowadzą dysproporcje pomiędzy pozostawioną częścią budynku, a niskimi obiektami powstałymi z zestawienia modułów. Zmieni to istotnie na niekorzyść postrzeganie dworca – argumentował na łamach „Dziennika Wschodniego” Tadeusz Kocoń, wiceprezydent Puław.

Jak zapewniają PKP SA, koncepcja przebudowy dworca w Puławach została opracowana w oparciu o analizę potrzeb podróżnych oraz badanie stanu technicznego obiektu. – Jednocześnie należy zaznaczyć, że występowaliśmy do władz miasta z propozycją, aby zagospodarowały część powierzchni dworca na własne cele. Miasto nie było zainteresowane. Z taką samą propozycją zwróciliśmy się więc do władz powiatu, które pozytywnie odniosły się do tego pomysłu. Rozpoczęliśmy prace nad projektem tradycyjnej przebudowy. Pomimo wcześniejszej deklaracji, władze powiatu zrezygnowały z zagospodarowania powierzchni, co zmusiło nas do zmiany koncepcji (mniejsze dofinansowanie z budżetu państwa) – wyjaśnia Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP SA wybrały projektanta dla dworca w Gąsocinie

Przestrzeń

PKP SA wybrały projektanta dla dworca w Gąsocinie

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Rozpoczął się remont dworca w Sierpcu

Przestrzeń

Rozpoczął się remont dworca w Sierpcu

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2023

PKP SA przebudują dworzec w Wejherowie [wizualizacje]

Przestrzeń

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Przestrzeń

Zobacz również:

PKP SA wybrały projektanta dla dworca w Gąsocinie

Przestrzeń

PKP SA wybrały projektanta dla dworca w Gąsocinie

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Rozpoczął się remont dworca w Sierpcu

Przestrzeń

Rozpoczął się remont dworca w Sierpcu

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2023

PKP SA przebudują dworzec w Wejherowie [wizualizacje]

Przestrzeń

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5