Partnerzy serwisu:
Mobilność

Specyfikacja elektrobusów dla Polkowic

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-03 07:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Specyfikacja elektrobusów dla Polkowic
Fot. Solaris
Przed Nowym Rokiem Polkowice rozpisał postępowanie na dostawę sześciu autobusów elektrycznych z opcją na kolejne cztery wozy. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy na jednym ładowaniu mają przejeżdżać 160 km.

Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej i Komunikacji Miejskiej w Polkowicach, jest dostawa sześciu autobusów miejskich z napędem elektrycznym. W przetargu przewidziano opcję na dostawę kolejnych czterech elektrobusów w ciągu trzech lat od dostaw w ramach zamówienia podstawowego. Dostawy przewidziane są w terminie max. 40 tygodni od podpisania umowy.

Długość pojazdu określono na 11-12,5 m. Pojemność wynieść ma min. 70 osób, w tym co najmniej 20 na miejscach siedzących. Wymagane jest jedno miejsce dla wózka dla niepełnosprawnych lub dziecięcego. Zgodnie ze specyfikacją pojazd ma posiadać co najmniej dwie pary drzwi, w tym dwie o szerokości 120 cm. Przy drugich bądź trzecich drzwiach znajdować się ma rampa wjazdowa odchylana ręcznie. Wymagana jest wysokość podłogi max. 340 mm od poziomu terenu, bez stopni poprzecznych od pierwszych do ostatnich drzwi oraz dostęp do wszystkich drzwi bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Dopuszcza się max. 30% podłogi podniesionej lub ze stopniami.

We wnętrzu wymagane są wentylacja i klimatyzacja, wyświetlacze, system zliczania pasażerów, głosowe zapowiadanie przystanków i monitoring. Szyba pierwszego skrzydła pierwszych drzwi ma być podwójna lub ogrzewana elektrycznie. Co najmniej cztery szyby w pojeździe mają posiadać część przesuwną bądź uchylną o wysokości min. 40 cm.

Pojazdy mają być ładowane za pomocą sytemu plug-in. Moc silnika wynieść ma 120-170 kW, a maksymalne zużycie energii na 1 km określono na poziomie 1,2 kW. Minimalna pojemność baterii to 170 kWh, a maksymalny czas ich ładowania wynosić może 6,5 godziny. Zasięg na jednym ładowaniu określono na 160 km, przy czym po ich przejechaniu pojemność baterii pozostać ma na poziomie 15%.

Nadwozie ma być wykonane ze stali odpornej na korozję, aluminium lub tworzyw sztucznych i ich komponentów. Poszycie zewnętrzne ma być wykonane z paneli aluminium klejonych bądź przykręcanych do szkieletu.

Termin składania ofert mija 7 lutego. Najbardziej punktowanym kryterium pozostaje cena (17%). Punkty można otrzymać też za zużycie energii (17%). Do oceny ofert będzie brane pod uwagę zużycie energii podane przez wykonawcę w ofercie, określone na podstawie wyniku testu SORT 2 określającego wielkość zużycia paliwa, tj. energii elektrycznej przez oferowane autobusy z napędem elektrycznym [kW/1 km].

Kolejne miejsce zajmuje kryterium parametrów technicznych (16%). Tutaj pod uwagę brane będzie przede wszystkim pojemność (12 punktów). Najwięcej punktów można otrzymać za zaoferowanie liczby miejsc na poziomie 91 osób. Kolejny aspekt to układ drzwi (2 punkty). Preferowany jest układ drzwi 2-2-2 o szerokości min. 120 cm każde. Ostatnia kwestia to niska podłoga (2 punkty). Tutaj preferowany jest pojazd z niską podłogą w 100%.

Kolejnym kryterium jest termin dostawy (5%). Najwięcej punktów można otrzymać za termin skrócony o 10 tygodni. Ostatnim kryterium jest okres udzielonej gwarancji na baterie liniowe (2%). Wymagane są co najmniej trzy lata, a najwięcej punktów można dostać pięcioletnią gwarancję. Przypomnijmy: zamawiający wymaga, by wykonawca wskazał co najmniej jedną stację serwisową w odległości do 100 km, która zapewni obsługę oferowanych pojazdów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polkowice kupują sześć elektrobusów

Komunikacja

Polkowice kupują sześć elektrobusów

Witold Urbanowicz 29 grudnia 2016

Solaris przegrany w Polkowicach. Trzy autobusy dostarczy SOR

Komunikacja

Solaris przegrany w Polkowicach. Trzy autobusy dostarczy SOR

Jakub Dybalski 12 lutego 2016

Polkowice od dziś testują elektryczny Ursus Ekovolt

Komunikacja

Polkowice od dziś testują elektryczny Ursus Ekovolt

Jakub Dybalski 03 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS