Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Sosnowiec w oczekiwaniu na budowę nowej linii tramwajowej na Zagórzu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-29 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sosnowiec w oczekiwaniu na budowę nowej linii tramwajowej na Zagórzu
fot. Roman Czubinski
Tramwaje Śląskie w najbliższych latach wybudują trzy nowe trasy tramwajowe. Jedna z nich powstanie w Sosnowcu jako przedłużenie linii 15 obecnie kończącej na pętli Zagórze. Przetarg na budowę ruszy jeszcze w tym roku.

Tramwaje Śląskie szykują się do realizacji wielkiego projektu unijnego. Choć w dużej mierze jego efektem będzie remont infrastruktury, powstaną też trzy trasy. Jedna z nich przewidziana jest w Sosnowcu w ramach przedłużenia linii 15 kończącej obecnie na pętli Zagórze.

Spółka dysponuje już dokumentacją projektową, która jest obecnie aktualizowana. W sumie powstaną ok. 3 km nowej trasy. – Nowy odcinek linii tramwajowej przebiegać będzie: od istniejącej pętli tramwajowej poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Braci Mieroszewskich, przez nieużytki do al. Wolności, jednopoziomowym skrzyżowaniem przez al. Ks. F. Blachnickiego, wzdłuż ul. Białostockiej, wzdłuż al. I. Paderewskiego, wzdłuż ul. Marszałka E. Rydza Śmigłego do skrzyżowania z ul. Braci Mieroszewskich (rondo Jana Pawła II), gdzie planowane jest zakończenie trasy pętlą tramwajową – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

Inwestycja będzie wiązać się z przebudową istniejącej pętli Zagórze. – Zostanie nieco przesunięta w kierunku północnym, z zastosowaniem jednego toru w klasycznej konstrukcji torowej – wyjaśnia Zowada. Generalnie linia tramwajowa będzie przebiegała przez nieużytki bądź poboczem. Przewidziano jedynie, że w ciągu Marszałka Rydza Śmigłego torowisko będzie wybudowane w pasie dzielącym jezdnie.

Zaraz za pętlą powstanie jedyny obiekt inżynieryjny na całej trasie. – W ramach budowy linii tramwajowej przewidziana jest budowa wiaduktu w ciągu ul. Braci Mieroszewskich nad projektowaną linią tramwajową z peronami przystanków tramwajowych. Projekt obejmuje ponadto rozwiązania komunikacji pieszej w postaci schodów i wind pomiędzy przystankami tramwajowymi pod wiaduktem a przystankami autobusowymi zlokalizowanymi na wiadukcie, tworząc węzeł przesiadkowy – opisuje rzecznik Tramwajów Śląskich. Inne skrzyżowania będą miały charakter jednopoziomowy. – Na pozostałych przejazdach tramwajowych przez ulice przewidziana jest budowa sygnalizacji świetlnej przejazdowej, wzbudzanej przez tramwaje – opisuje rzecznik Tramwajów Śląskich.

Na całej trasie przewidziano sześć nowych przystanków. Zgodnie z projektem powstaną one pod wiaduktem ul. Braci Mieroszowskich, przy ul. Blachnickiego, pomiędzy ul. Blachnickiego a Paderewskiego, przy ul. Paderewskiego w rejonie ul. Koszalińskiej, przy ul. Marszałka E. Rydza Śmigłego w rejonie wyjazdu z ul. Gwiezdnej, a także w rejonie ronda Jana Pawła II. Za tym przystankiem tramwaje będą zawracać. – Pętla torowa wybudowana zostanie w środku ronda, a przystanek końcowy i dwa początkowe z torem odstawczym i punktem dyspozytorskim powstaną w pasie dzielącym ul. Marszałka E. Rydza Śmigłego – mówi Andrzej Zowada.

Nowa trasa powstanie w ramach I etapu projektu unijnego. – Ogłoszenie przetargu na budowę tej linii tramwajowej planujemy w III kwartale br. Zakładamy, iż inwestycja zrealizowana zostanie do końca 2019 roku – informuje rzecznik Tramwajów Śląskich.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS