Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Sosnowiec. Będzie rower publiczny dla osób niepełnosprawnych

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-10-03 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sosnowiec. Będzie rower publiczny dla osób niepełnosprawnych
Sosnowiec, ul. 3 Maja obok dworcafot. MacQtosh, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
W Sosnowcu rozpisano przetarg na zagospodarowanie powstałych w tym mieście węzłów przesiadkowych. Podzielono go na dwie części. Pierwsza to zbudowanie w tym mieście systemu roweru publicznego, druga to wyposażenie węzłów w biletomaty.

Sosnowiecki pomysł na rower publiczny jest o tyle nietypowy, że w oczywisty sposób urzędnicy chcą go powiązać z istniejącym systemem węzłów przesiadkowych. W części pierwszej chodzi o stworzenie systemu (w trybie zaprojektuj i zbuduj) składającego się z dziewięciu stacji. Dwie z nich powinny pomieścić po 30 rowerów, a pozostałe siedem – po 10 rowerów. W sumie więc niewielki system sosnowiecki ma liczyć 130 rowerów, przy czym zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne cztery stacje.

Wszystkie stacje powinny być wyposażone w stojaki, panel sterujący i wiaty. Co istotne wśród 130 rowerów ma się znaleźć sześć tandemów, oraz cztery rowery trójkołowe, przeznaczone dla osób z dysfunkcją ruchu.

Zamawiający podkreśla, że przetarg nie dotyczy zarządzania systemem, a jedynie jego zaprojektowania i wybudowania.

Druga część zamówienia to uruchomienie 14 biletomatów w ośmiu wymienionych w dokumentacji przetargowej węzłach przesiadkowych, zwykle po dwa we wskazanej lokalizacji. Co istotne, zastrzeżeniem przetargowym jest, że ich forma zabudowy ma umożliwić korzystanie z nich osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.


Fioletowym kolorem zaznaczono lokalizację stacji rowerowych, żółtym - biletomatów

W zamówieniu cena stanowi 60 proc. wagi oceny ofert. Ma być ono współfinansowane z funduszy unijnych, więc zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia go, jeśli nie uzyska stosownego dofinansowania. Pozostałe kryteria oceny ofert to długość okresu gwarancji i czas realizacji. Oba ważą po 20 proc.

Na oferty czekają w Sosnowcu do 9 października. Ewentualni oferenci muszą się wykazać doświadczeniem w odniesieniu do odpowiednich części, w postaci zrealizowania w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej jednej budowy, w której musieli utwardzić powierzchnię minimum 100 m2, postawić stojak na co najmniej 10 rowerów, postawić dwie wiaty i zabudować przynajmniej jeden biletomat.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Radom. Rower publiczny od kwietnia 2017 r. Czy wystarczy stacji?

Komunikacja

Radom. Rower publiczny od kwietnia 2017 r. Czy wystarczy stacji?

Rafał Stawecki 03 października 2016

Jak Wiedeń ułatwia przesiadkę na rowery miejskie

Komunikacja

Jak Wiedeń ułatwia przesiadkę na rowery miejskie

jd/inf. pras. 26 września 2016

BikeU chwali się liczbami i przygotowuje do Wavelo

Komunikacja

BikeU chwali się liczbami i przygotowuje do Wavelo

Jakub Dybalski 02 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS