Partnerzy serwisu:
Mobilność

Solaris zapowiada 12-metrowe autobusy na wodór oraz w wersji lite

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-02-06 14:12
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris zapowiada 12-metrowe autobusy na wodór oraz w wersji lite
fot. Solaris
Niedawno Solaris zapowiedział zaprezentowanie dwuprzegubowego trolejbusu. Tegoroczne zapowiedzi obejmują jednak także inne nowości – hybrydowy pojazd 12-metrowy oraz autobus Urbino 12LE lite, który ma charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacji.

Jedną z nowości, nad która pracuje Solaris, jest dwuprzegubowy trolejbus o długości ok. 24 metrów. – To tak naprawdę platforma do pojazdów niskoemisyjnych i zero emisyjnych głównie do obsługi linii BRT i dla miast, które planują stworzyć takie ciągi komunikacyjne, na których strumienie pasażerskie byłyby obsługiwane przez takie długie pojazdy. Zaczynamy od trolejbusu, ale przejście na wersję bateryjną, co będzie kolejnym krokiem w rozwoju, nie jest tworzeniem produktu od nowa – mówi Dariusz Michalak, członek zarządu Solarisa. Zakończenie produkcji dwuprzegubowego trolejbusu planowane jest na połowę 2018 roku.

Nowości obejmują też pojazd 12-metrowy w wersji lite. – To niskowejściowy autobus o niskich kosztach eksploatacji. Będzie miał zaimplementowany szereg różnych rozwiązań, będzie lekki. Mniejsza masa to mniejsze zużycie energii, mniejsze koszty – wskazuje Michalak. Jak dodaje, to zupełnie nowa koncepcja autobusu, nieoparta na dotychczasowej platformie pojazdów.

Kolejny produkt to autobus 12-metrowy z ogniwem paliwowym. – Mówimy o zeroemisyjnym pojeździe z napędem elektrycznym z ogniwem paliwowym, czyli wytwarzaniu energii na pokładzie z wodoru zmagazynowanego w butlach. Wpisuje się w potrzeby rynku. Jego zasięg będzie wynosił ponad 350 km – mówi Dariusz Michalak. Nie ukrywa, że to drogi pojazd. – Wzrost wolumenu sprzedaży przełoży się na spadek ceny – dodaje Michalak. Pojazd będzie wyposażony w baterię Solaris High Power, a maksymalną moc ogniwa paliwowego określono na 60kW. Na razie Solaris wypuścił pojazd przegubowy na wodór dla Hamburga.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550

Prawo & Finanse

Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550

Jakub Dybalski 06 lutego 2018

Solaris dostarczył 12 autobusów elektrycznych do Bergamo

Komunikacja

Solaris dostarczył 12 autobusów elektrycznych do Bergamo

jd/inf. pras. 05 lutego 2018

Częstochowa kupuje 12 autobusów. Dlaczego nie dodatkowe solarisy?

Prawo & Finanse

Częstochowa kupuje 12 autobusów. Dlaczego nie dodatkowe solarisy?

Dominik Wójcik 05 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5