Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-10-24 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
fot. MS
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]
Stoisko Solarisa na targach w Kortrijk jest jednym z najbardziej obleganych. Zwiedzający obejrzą tu w tym roku w pełni elektrycznego przegubowego Solarisa, 10-metrowy autobus z silnikiem diesla, mogą też wybrać się na przejażdżkę 12-metrową hybrydą nowej generacji, skonstruowaną we współpracy z amerykańską firmą BAE.

Najwięcej uwagi zwiedzający poświęcają elektrycznemu pojazdowi, oczywiście już z nowym designem. To jego światowa premiera, choć połączona z sukcesem sprzedażowym, bowiem pierwsze podobne do prezentowanego pojazdy właśnie zaczęły kursować po ulicach Krakowa.

Sukces targowy, sukces sprzedażowy

W przegubowcu zainstalowano baterie Solaris High Energy o mocy 240 kW (największy battery pack, jaki montuje Solaris), wyposażono go w dwa systemy ładowania – podstawowy plug-in do wolnego ładowania zajezdniowego oraz w pantograf do ładowania na pętlach. Autobus dostępny jest także z bateriami typu Solaris High Power, o mniejszej pojemności, ale dużej mocy ładowania.

– W autobusie zamontowano centralny silnik trakcyjny, analogiczny do stosowanych m.in. w warszawskich elektrycznych Urbino, czy w trolejbusach z Gdyni. Można jednak kupić przegubowego Solarisa Electric 18 z silnikami elektrycznymi w piastach, dzięki którym w pojeździe będzie więcej miejsca dla pasażerów. To właśnie taki autobus będzie wkrótce testowany na ulicach Warszawy – powiedział Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solarisa.

Żeby pokazać pełną ofertę dla rynku Solaris pokazuje na stoisku dwa rozwiązania do ładowania autobusów miejskich. Pierwsze to ładowarka plug-in o mocy 90 kW firmy Medcom, drugie to system do ładowania pantografowego produkowany przez firmę Eco Energetyka z Zielonej Góry.

Midibus i hybryda o stałych obrotach

10, 5 metrowy autobus z silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6 mogliśmy już oglądać na targach w Hanowerze. Także w tym wypadku producent z Bolechowa znalazł już sporo klientów na pojazd.

Na zewnątrz targów można się przejechać nowym Solaris Urbino hHybrid. To pojazd o tyle ciekawy, że jest to tzw. „hybryda szeregowa”, gdzie silnik spalinowy pracuje na stałych obrotach będąc jedynie generatorem prądu dla pojazdu, nie mając bezpośredniego połączenia z częścią napędową.

– Obroty silnika są więc stałe, stąd duże oszczędności paliwa dla operatora. Napęd taki został opracowany przez amerykańską firmę BEA Systems we współpracy z nami. Dodatkowo, dzięki energii zgromadzonej w superkondensatorach, można pokonywać nim pewne dystanse w trybie zupełnie bezemisyjnym. Takie autobusy wkrótce zobaczymy w liczbie 25 sztuk na ulicach Tomaszowa i belgijskiego Namur, gdzie będzie ich jeździć aż 208 – wyjaśnił Mateusz Figaszewski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Grudziądz najpewniej z kolejnymi solówkami Solarisa

Komunikacja

Grudziądz najpewniej z kolejnymi solówkami Solarisa

Witold Urbanowicz 23 października 2017

Warszawa szykuje się  na długie testy przegubowego elektrycznego Solarisa

Komunikacja

Warszawa szykuje się na długie testy przegubowego elektrycznego Solarisa

Witold Urbanowicz 20 października 2017

MPK w Krakowie testuje 13-metrową hybrydę

Komunikacja

MPK w Krakowie testuje 13-metrową hybrydę

Redakcja 19 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS