Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Solaris Tram z pierwszym zamówieniem. Tramwaje dla Brunszwiku

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-07-06 11:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Stadler

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris Tram z pierwszym zamówieniem. Tramwaje dla Brunszwiku
mat. prasowe
Stadler i Solaris Tram zrealizują wspólnie zamówienie na dostawę siedmiu tramwajów Tramino dla Braunschweiger Verkehrs-GmbH. To pierwszy kontrakt dla spółki Solaris Tram będącej joint venture Stadlera i Solaris Bus & Coach SA. Wartość zamówienia wynosi blisko 80 mln zł. Nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy trafią do Dolnej Saksonii już za dwa lata.

Tramwaje Tramino są dobrze znane mieszkańcom Brunszwiku, bowiem pięć lat temu Solaris wygrał przetarg na dostawę piętnastu pojazdów z opcją dostarczenia trzech dodatkowych tramwajów. Podpisany w czerwcu 2017 roku nowy kontrakt przewiduje dostawę siedmiu pojazdów z opcją rozszerzającą zamówienie o kolejne siedem sztuk. Nowy tramwaj Tramino Braunschweig II będzie w dużym stopniu nawiązywał do swojego poprzednika. Wagony wyposażone zostaną w wózki przystosowane do wyjątkowego, jedynego w Europie torowiska o szerokości 1100 mm. Modyfikacjom poddano jednakże niektóre rozwiązania techniczne, elementy wyposażenia i designu. Tramino jest pojazdem całkowicie niskopodłogowym, składa się z czterech modułów o łącznej długości 36 m, osadzonych na czterech wózkach. Wysokość podłogi wynosi 360 mm i 320 mm w obszarze drzwi wejściowych. Kabina kierowcy i przestrzeń pasażerska wyposażone są w dwie oddzielne klimatyzacje. Nowością jest doposażenie pojazdu w drugie miejsce dla wózków inwalidzkich, znajdujące się przy 4. drzwiach wejściowych. Przestronne Tramino oferuje pasażerom 205 miejsc, w tym 79 miejsc siedzących. Oparcia miejsc podwójnych zostały odsunięte od siebie o 5 cm, dzięki czemu zwiększono komfort siedzenia. Tramwaj wyposażony będzie również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Będzie posiadał też superkondensatory, w których magazynowana będzie energia pochodząca z procesu rekuperacji, a następnie wykorzystywana do ponownego rozruchu tramwaju. To rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość energii elektrycznej.

Kontrakt na tramwaje dla Braunschweiger Verkehrs-GmbH to pierwsze zamówienie dla spółki Solaris Tram. Jesienią ubiegłego roku na targach InnoTrans w Berlinie Stadler i Solaris zapowiedziały nawiązanie bliskiej współpracy i udział w przetargach na polskim i europejskim rynku. W grudniu 2017 roku w Warszawie właściciele obu firm, Solange Olszewska i Peter Spuhler, ogłosili powołanie joint venture pod nazwą Solaris Tram. Spółka rozpoczęła działalność 1 kwietnia 2017 r. Jej prezesem został Zbigniew Palenica, który od kilku lat kierował Działem Pojazdów Szynowych Solaris Bus & Coach S.A. Siedzibą Solaris Tram jest zakład w Środzie Wielkopolskiej. Spółka zatrudnia 250 osób, w tym 52 inżynierów. Zaplanowane są inwestycje w modernizacje technologiczne zakładu zmierzające do powiększenia wydajności produkcyjnej.

– W zaledwie 10 miesięcy po zapowiedzi powołania spółki Solaris Tram realizujemy pierwszy wspólny kontrakt na bardzo wymagającym niemieckim rynku, na którym firmy Solaris i Stadler są od dawna obecne i doskonale znane. Wierzę, że przed nami kolejne zwycięskie przetargi także w Polsce, które będą punktem startu do realizacji inwestycji w Solaris Tram w maksymalnym zakresie. Prowadzimy już modernizację zakładu w Środzie Wielkopolskiej, która pozwoli na spawanie w nim pudeł stalowych według najnowocześniejszych technologii. Cały kontrakt, od projektowania po montaż końcowy, realizowany będzie w Polsce – mówi Zbigniew Palenica, prezes zarządu Solaris Tram.

Firma Solaris to czołowy europejski producent autobusów, trolejbusów i tramwajów. Od 2009 roku spółka jest obecna na rynku pojazdów szynowych. Dostarczyła tramwaje do Poznania, Olsztyna oraz do Jeny i Brunszwiku w Niemczech. Solaris jest w trakcie realizacji kontraktu na dostawę 41 tramwajów do niemieckiego Lipska.

Stadler Polska od 10 lat jest jednym z wiodących producentów pojazdów szynowych w Polsce. W zakładzie w Siedlcach zatrudnionych jest 700 pracowników, a firma współpracuje z ponad 2 tysiącami polskich przedsiębiorstw. Jest także największym eksporterem pojazdów szynowych w Polsce. Do końca maja br. zakład wyprodukował 360 pociągów, będących w eksploatacji w wielu krajach europejskich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Świerkot: Dobre perspektywy współpracy Solarisa i Stadlera

Prawo & Finanse

Świerkot: Dobre perspektywy współpracy Solarisa i Stadlera

Łukasz Malinowski 16 czerwca 2017

UOKiK zgadza się na fuzję tramwajowej części Solarisa i Stadlera

Komunikacja

UOKiK zgadza się na fuzję tramwajowej części Solarisa i Stadlera

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2017

MPK Poznań z dodatkowym szkieletem Tramino. Na czarną godzinę

Komunikacja

MPK Poznań z dodatkowym szkieletem Tramino. Na czarną godzinę

Witold Urbanowicz 23 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS