Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Solaris i Stadler ze wspólną spółką. Podwoją potencjał fabryki w Środzie Wielkopolskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Solaris i Stadler ze wspólną spółką. Podwoją potencjał fabryki w Środzie Wielkopolskiej
fot. Solaris
Od 1 stycznia 2017 działalność rozpocznie spółka joint venture Solarisa i Stadlera. W jej skład w całości wejdzie biznes tramwajowy polskiej firmy, a moce produkcyjne fabryki w Środzie Wielkopolskiej zastaną co najmniej podwojone.

Solaris Tram będzie budować i lakierować w zakładzie w Środzie Wielkopolskiej pudła tramwajów. Montaż wstępny i końcowy odbywać się będzie w zakładach Solarisa w Wielkopolsce oraz w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. Spółka Solaris Tram planuje zwiększenie wydajności. Obecny potencjał produkcyjny w Środzie Wielkopolskiej, opiewający na 100-110 pudeł tramwajowych rocznie zostanie podwojony. Oznacza to nie tylko utrzymanie istniejących, ale także utworzenie nowych miejsc pracy.

Solaris wnosi do spółki joint venture całą swoją wiedzę, doświadczenie i kompetencje w obszarze pojazdów szynowych – zarządzanie, zespół inżynierów, sprzedaż, zakupy oraz serwis posprzedażowy. Jednak prawa intelektualne do produktów Stadlera zostaną w Stadler Rail. 

Wspólna oferta

W przetargach na dostawę tramwajów dla Krakowa i Poznania Solaris i Stadler wystąpiły już jako konsorcjum. Obie strony nowej spółki joint venture będą wspólnie składać oferty w kolejnych przetargach, w tym dla Łodzi, Gorzowa Wielkopolskiego i Warszawy. – Wkrótce wystartujemy również w pierwszym przetargu w Niemczech – zapowiada członek zarządu Solaris Bus and Coach Zbigniew Palenica.

Firmy mają oferować zarówno tramwaje z dotychczasowej oferty Solarisa (Tramino), jak i Stadlera (w sumie 12 modeli) na terenie całej Europy, w zależności od kontraktu. Oznacza to, że pozostałe zakłady Stadlera w Szwajcarii, Niemczech czy na Węgrzech będą musiały być przygotowane do przynajmniej ostatecznego montażu i rozruchu Tramino. Właściciel Stadlera Peter Spuhler zaznacza, że firma ta nie ma zakładu produkującego tramwaje w Niemczech, co będzie dużą szansą dla fabryki w Środzie Wielkopolskiej. 

Będzie inwestor finansowy

Jak dowiedział się Transport-Publiczny.pl, Solaris i Stadler obejmą po 40 procent udziałów w nowej spółce, a pozostałe 20 procent obejmie nowy inwestor finansowy. Proces jego wyboru jest na ostatnim etapie, na pewno będzie to podmiot międzynarodowy. Wkład Solarisa w spółkę postaci zakładu, know-how, czy zasobów ludzkich ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych. Wkład Stadlera, głównie finansowy, będzie na identycznym poziomie.

Nie znamy jeszcze składu zarządu nowej spółki Solaris Tram. Prezes Solange Olszewska zapewnia w rozmowie z portalem Transport-Publiczny.pl, że prezesem zostanie Polak, a jego nazwisko poznamy za kilka dni.

Podczas konferencji prasowej właściciele obu firm nie kryli zadowolenia z zacieśnienia współpracy i utworzenia nowej spółki. – Razem możemy więcej. Przy tego rodzaju współpracy nie ma dla nas lepszego partnera niż Stadler, który jest znanym na całym świecie producentem pojazdów szynowych – powiedziała Solange Olszewska, właścicielka i prezes firmy Solaris Bus & Coach.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się znaleźć tak renomowanego partnera jak Solaris do współpracy w Polsce. Inwestycja w zakład w Środzie Wielkopolskiej jest swego rodzaju deklaracją Stadlera potwierdzającą, że poważnie traktujemy polski rynek, na którym działamy już od dziesięciu lat. Współpracując z Solarisem będziemy mogli zaproponować klientom i pasażerom jeszcze lepsze, wygodniejsze, dostosowane do ich potrzeb rozwiązania – podkreślił Peter Spuhler, prezes zarządu i właściciel firmy Stadler.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Komunikacja

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Największe zamówienie wodorowe Solarisa. 52 autobusy pojadą pod Rostock

Przestrzeń

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Komunikacja

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Największe zamówienie wodorowe Solarisa. 52 autobusy pojadą pod Rostock

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5