Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium
fot. WU
Siemens po raz pierwszy właśnie na InnoTransie pokazał swój tramwaj Avenio. Od połowy września br. – na kilka dni przed berlińskimi targami – pierwsze sztuki zaczęły wozić mieszkańców Monachium.

Monachium wybrało Siemensa jako dostawcę ośmiu tramwajów pod koniec września 2012 r. Wartość zamówienia wynosi 29 mln euro. Stolica Bawarii jest pierwszym miastem, w którym jeżdżą pojazdy tej nowej generacji.

Niskopodłogowe ok. 37-metrowe jednokierunkowe tramwaje pomieszczą 216 pasażerów (przy czterech osobach na metr kwadratowy), w tym 69 na miejscach siedzących. Masa pustego pojazdu wynosi ok. 47 tony.

Avenio jest tak naprawdę ewolucją tramwajów znanych pod marką Combino Plus / Supra, które jeżdżą od 2005 r. w Almadzie (Portugalia) i od 2006 r. w Budapeszcie. – Chcemy tym produktem podbić świat – mówi Sandra Gott-Karlbauer, dyrektor zarządzający w dziale metra, wagonów i lekkiej kolei Siemensa.


fot. WU

Do pojazdu wprowadzono jednak wiele zmian, których celem jest zwiększenie komfortu pasażerów i motorniczych, a także zmniejszenie zużycia zestawów kołowych i szyn. – Wzięliśmy najlepsze rzeczy i rozwiązania, jakie znaleźliśmy w istniejących tramwajach i złożyliśmy je razem. Przykładowo, w portugalskich tramwajach mamy pudła aluminiowe, a tu zastosowaliśmy stalowe. Wózki wzięliśmy z Budapesztu, poddając je modyfikacji. Elektryka jest nowej generacji, niespotykana do tej pory – mówi Christoph Klaes, szef działu lekkiej kolei Siemensa. W tramwaju zostaną użyte skrętne wózki z możliwością obrotu o 4,5 stopnia, produkowane w austriackim Graz. Dzięki temu pojazd swobodniej będzie wchodził w łuki. Siemens położył też nacisk na zmniejszenie emisji hałasu, powodowanego przez jadący i hamujący tramwaj. Będzie to możliwe, jak zachwala producent, dzięki zastosowaniu cichszego elektrycznego hamulca, sprężystych gumowych obręczy na koła czy wyłączaniu dodatkowych i zbędnych podzespołów i urządzeń podczas postoju. Również w pełni resorowany napęd trakcyjny przyczyni się do ograniczenia poziomu hałasu i drgań.

Przed Monachium 40 tramwajów Avenio kupiła też Haga, zwiększając w tym roku zamówienie do 60 sztuk. Dziewiętnaście pojazdów trafi też do Dohy, stolicy Kataru, w której Siemens buduje 11,5-kilometrową trasę tramwajową.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Prawo & Finanse

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Kasper Fiszer 08 września 2023

Samochód w mieście: Zamiast zakazów dajmy alternatywę

Mobilność

Innotrans. Rośnie autobusowa wystawa [zdjęcia]

Komunikacja

Innotrans. Rośnie autobusowa wystawa [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 23 września 2022

InnoTrans 2022: Kolej po pandemii stawia na wodór [zdjęcia]

Komunikacja

Targi InnoTrans odwołane. Miały odbyć się w kwietniu 2021 r.

Prawo & Finanse

MCX: Berlin potwierdza, że mamy system dla wszystkich

Komunikacja

MCX: Berlin potwierdza, że mamy system dla wszystkich

Witold Urbanowicz 20 września 2016

Zobacz również:

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Prawo & Finanse

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Kasper Fiszer 08 września 2023

Samochód w mieście: Zamiast zakazów dajmy alternatywę

Mobilność

Innotrans. Rośnie autobusowa wystawa [zdjęcia]

Komunikacja

Innotrans. Rośnie autobusowa wystawa [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 23 września 2022

InnoTrans 2022: Kolej po pandemii stawia na wodór [zdjęcia]

Komunikacja

Targi InnoTrans odwołane. Miały odbyć się w kwietniu 2021 r.

Prawo & Finanse

MCX: Berlin potwierdza, że mamy system dla wszystkich

Komunikacja

MCX: Berlin potwierdza, że mamy system dla wszystkich

Witold Urbanowicz 20 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5