Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Słupska Scania produkuje autobusy hybrydowe dla Madrytu

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-05-24 07:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Słupska Scania produkuje autobusy hybrydowe dla Madrytu
Hybrydowa Scania CitywideFot. Scania
Fabryka Scanii w Słupsku wyprodukuje 51 hybrydowych autobusów, które trafią do firm działających na zlecenie regionalnego organizatora transportu w Madrycie. To jedno z większych zleceń na autobusy z mieszanym napędem realizowane w Polsce.

Kontrakt dla Scanii jest efektem zamówienia z Consorcio Regional de Transportes de Madrid. Pierwsze pojazdy zostaną przekazane firmie Alsa (Nat-Ex), a kolejne firmom Samar, Avanza (ADO) i DBlas (Arriva). Zamówienie obejmuje 34 autobusy 2-osiowe o długości 12,7 m oraz 17 pojazdów 3-osiowych o długości 14,8 m. Autobusy będą niskowejściowe, kursować będą na liniach podmiejskich. Pierwsze dotrą do odbiorców w czerwcu 2016 roku.

– Cieszymy się, że w Madrycie doceniono zalety innowacyjnego napędu hybrydowego autobusów Scania i złożono tak duże zamówienie. Wiele miast ostrożnie bada zalety hybryd, natomiast Madryt jest obecnie liderem w ich stosowaniu. Nasze autobusy przyczyniają się do redukcji emisji CO2, przez co umożliwiają realizację celów związanych z ochroną klimatu – powiedział Klas Dahlberg, dyrektor Scania Buses and Coaches.

Zielony Madryt

Władze Madrytu podjęły ostatnio zdecydowane kroki mające na celu ograniczenie zanieczyszczenia powietrza poprzez ograniczenie ruchu aut w centrum miasta. Jeden z przykładów działań w tym kierunku opisaliśmy już na naszym portalu TUTAJ. Innym sposobem są prowadzone okresowo pomiary stężenia tlenków azotu, a jeśli ich poziom wzrośnie powyżej ustalonej granicy, dopuszczalna prędkość pojazdów ulega obniżeniu, a nawet zakazuje się wjazdu prywatnym samochodom osobowym.

Od 2010 roku przewoźnicy nie mogą zamawiać aut z tradycyjnymi silnikami Diesla i wymaga się od nich stopniowego wprowadzania „zielonych” autobusów. Przewoźnicy mogą liczyć na kontrakt w Madrycie, jeśli co najmniej 20 proc. ich floty stanowią hybrydy, pojazdy gazowe lub elektryczne. Do inwestowania w auta o napędzie hybrydowym skłaniają również ograniczenia związane z używaniem pojazdów gazowych w podziemnych pętlach.

– Objęty kontraktem autobus Scania jest doskonale przystosowany do ruchu mieszanego ulicami miasta i na przedmieściach. To rozwiązanie pozwalające na realizację przewozów z niskim poziomem emisji spalin. W przeciętnych warunkach zapewniając zwrot poniesionych kosztów w ciągu zaledwie 5 lat i to uwzględniając koszt wymian akumulatorów. Dla porównania: jeśli autobus jeździ wyłącznie po mieście, zwraca się o dwa lata dłużej – ocenił dyrektor Klas Dahlberg.

O pojeździe

Należąca do klasy II Scania Citywide może rozwinąć prędkość do 100 km/h. Moduł hybrydowy pojazdu znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów. Składa się z silnika elektrycznego o mocy 150 KM i momencie obrotowym 1050 Nm oraz automatycznie sterowanego sprzęgła. Dodatkowo w skład hybrydowego układu napędowego autobusu wchodzi 9-litrowy silnik o mocy 320 KM, wyposażony wyłącznie w SCR, który może być napędzany 100-procentowym biodieslem oraz HVO. Baterie litowo-jonowe mają pojemność 1,2 kWh. Wraz z konwerterem oraz systemem chłodzenia są umieszczone pod estetyczną obudową na dachu. Napęd hybrydowy Scania Citywide w połączeniu z systemem start-stop i funkcją eco-roll mogą przyczynić się do znaczącego obniżenia zużycia paliwa.

Krajowe kontrakty Scanii

Ostatnim dużym kontraktem szwedzkiego producenta na rynek polski na rynku krajowym była zakończona kilka tygodni temu dostawa 25 12-metrowych, niskopodłogowych, napędzanych silnikami diesla autobusów Citywide dla firmy Warbus, która realizuje nimi przewozy na terenie Jastrzębia-Zdroju. W zeszłym roku fabryka z ulicy Grunwaldzkiej realizowała także kontrakt dla MZK Słupsk, w ramach którego dostarczyła spółce 3 18-metrowe autobusy przegubowe, 5 autobusów 12-metrowych autobusów napędzanych CNG oraz 10 12-metrowych pojazdów z napędem dieslowskim. Głównym zadaniem słupskiej firmy jest jednak produkcja pojazdów na eksport.

O nowościach Scanii zaprezentowanych na targach w Kortrijk jesienią 2015 roku, piszemy TUTAJ.

Zachęcamy również do zapoznania się z doświadczeniami MZA Warszawa z eksploatacji autobusów hybrydowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Scania: Nie chcemy narażać klientów na eksperymenty

Komunikacja

Scania: Nie chcemy narażać klientów na eksperymenty

Martyn Janduła 29 marca 2016

Scania sprzedaje Warbusowi autobusy dla Jastrzębia-Zdroju

Komunikacja

Scania sprzedaje Warbusowi autobusy dla Jastrzębia-Zdroju

Jakub Dybalski 23 października 2015

Scania z polskim akcentem na targach w Kortrijk

Komunikacja

Scania z polskim akcentem na targach w Kortrijk

Michał Szymajda 15 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS