Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Słowacja: Jak oswoić ekran dźwiękoszczelny? Zostawcie to dzieciom

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcia

Data publikacji:
2017-10-08 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa mmcité+

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Słowacja: Jak oswoić ekran dźwiękoszczelny? Zostawcie to dzieciom
fot. mmcité+
Słowacja: Jak oswoić ekran dźwiękoszczelny? Zostawcie to dzieciom
Słowacja: Jak oswoić ekran dźwiękoszczelny? Zostawcie to dzieciom
Słowacja: Jak oswoić ekran dźwiękoszczelny? Zostawcie to dzieciom
Obiekty transportowe często ingerują w majątek prywatny, nadając przestrzeni publicznej nowy i początkowo nietypowy charakter. Są to dwa powody, dla których takie obiekty są często niepopularne. Czeska spółka mmcité+ stworzyła produkt, który umożliwi inwestorowi rozwiać wątpliwości społeczeństwa i włączyć tych ludzi w proces kształtowania przestrzeni publicznej. Są to ekrany dźwiękowe noba, które firma zaprojektowała, produkuje i dostarcza. Przy dostarczaniu organizuje i zarządza procesem komunikacji obiektu z odbiorcami – społeczeństwem.

Firma mmcité+ jest dostawcą obiektów infrastruktury transportowej i w realizacjach kolejowych jest znana przede wszystkim z powodu swych systemów zadaszeń. Konstrukcje te znajdują się w wielu krajach Europy i można do nich zaliczyć prestiżowe zlecenia dla polskich, czeskich i słowackich kolei oraz dla Deutsche Bahn. Najnowszym produktem, który oferuje firma jest ekran dźwiękowy który z wielu powodów jest unikatowy.  

Nastawienie na ekologię i design

– Przed początkiem rozwoju ekranu dźwiękowego noba wytyczyliśmy sobie kilka celów, które nasze rozwiązanie miało spełniać. Przede wszystkim miało być funkcjonalne, ale jednocześnie miało też w jak najmniejszym stopniu ingerować w środowisko naturalne – wyjaśnia Petr Vavrouška, dyrektor handlowy mmité+. W praktyce oznaczało to, że konstruktorzy przy realizacji skoncentrowali się na materiały uzyskiwane z recyklingu oraz jak najlżejszą i łatwą w złożeniu konstrukcję, która można w sposób szybki, prosty i tani dostarczyć na miejsce i szybko postawić. Ekran dźwiękowy ponadto należało dostosować do otoczenia w taki sposób, aby architekci mogli go wykorzystać jako element krajobrazo-twórczy lub strukturę ulepszającą przestrzeń miejską. A wszystko to w bardzo konkurencyjnej cenie. Podczas realizacji koncentrowano się dlatego na lekkiej metalowej konstrukcji pokrytej materiałem z recyklingu o dobrych dźwiękoszczelnych parametrach.

Zostawcie to dzieciom


Efektem był ekran dźwiękowy, który firma mmcité+ zaczęła dostarczać w czterech wariantach dekoracyjnych. – Dekor noba digi najbardziej podobał się naszym projektantom. Nie tylko dlatego, że przypomina grafikę starych komputerów z lat osiemdziesiątych, ale również dlatego, że praca z tymi motywami jest bardzo prosta. Nawet dzieci by sobie z tym poradziły, mówili. Wtedy pomyśleliśmy – właściwie dlaczego nie? – wspomina Petr Vavrouška. Jak wiadomo ludzie zawsze najchętniej przyjmują coś, w czym mogą w jakiś sposób partycypować. Dlaczego więc nie zlecić projektowania ekranu dźwiękowego dzieciom, które codziennie będą obok niego przechodzić? Jeśli się da społeczeństwu możliwość i wszystko dobrze przygotuje, efektem będą bardzo dobre relacje między inwestorem i społecznością lokalną, a także pozytywne reakcje opinii publicznej. Oba rezultaty kosztują tyle, że w ramach całościowego kosztorysu inwestorskiego są to pozycje niezauważalne.

Ochrona opinii, marki i inwestycji

Opinię firmy lub marki można oszacować i najczęściej są to oszałamiające liczby. Każda większa firma ma w tej kwestii wiele do stracenia. Ponadto firmy budowlane należą do tych, która znajdują się pod największym naciskiem opinii publicznej. Jest więc zrozumiałe, że firmy regularnie inwestują w budowanie swej opinii a jednocześnie w ochronę swej marki. Ekrany noba są pod tym względem doskonałym narzędziem. Pokazują, że również wymiar komunikacyjny obiektu transportowego może być, jeśli postępujemy mądrze, postrzegany przez społeczność lokalną pozytywnie, choć zawsze powoduje przejściowe niewygody. I właśnie tym inwestorom, którzy sobie to uświadamiają mmcité+ wychodzi naprzeciw.

Pozytywne relacje, pozytywny odbiór medialny

Swój pomysł firma wypróbowała „na żywo” w tym roku przy budowie dworca w słowackim Trenczynie. Dostarczono tu ekran dźwiękowy noba digi, którego charakter powstał w wyniku konkursu plastycznego ogłoszonego w trenczyńskiej Szkole Podstawowej (Na dolinach). Prace uczniów klas piątych, szóstych i siódmych oceniała komisja, w której zasiedli przedstawiciele szkoły, miasta i firmy budowalnej. Komisja od razu wybrała dwie zwyciężczynie i zdecydowała, że ostateczne charakter ekranu będzie składową obu zwycięskich projektów. – Realizacja na dworcu w Trenczynie dała nam potwierdzenie w praktyce, że nasza droga jest właściwa – stwierdza Petr Vavrouška, dyrektor handlowy firmy mmcité+. – Widzieliśmy świetną atmosferę i szczerą reakcję społeczności lokalnej. Okazało się, że ten, kto daje dzieciom możliwość kształtowania charakteru przestrzeni publicznej przekazuje lokalnej społeczności bardzo ważne przesłanie, że inwestorowi i wykonawcy obiektu transportowego zależy na głosie mieszkańców. Ludzie to doceniają – mówi Vavrouška.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wilno kupuje aż 150 autobusów od Solarisa

Prawo & Finanse

Wilno kupuje aż 150 autobusów od Solarisa

Jakub Dybalski 10 października 2017

Indie. Solaris zbudował pierwszy autobus we współpracy z JBM

Prawo & Finanse

Indie. Solaris zbudował pierwszy autobus we współpracy z JBM

Jakub Dybalski 10 października 2017

Londyn. Burmistrz zapowiedział czwartą autostradę rowerową

Przestrzeń

Londyn. Burmistrz zapowiedział czwartą autostradę rowerową

Jakub Dybalski 10 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5